رسول منعم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: توجه به ورزش از ابعاد مختلف دارای اهمیت بوده و در آموزه‌های دینی به‌عنوان پیش‌نیاز حرکت به سمت رشد و کمال مطرح‌شده است و می‌تواند نقش ارزنده‌ای در اخلاق و فرهنگ جامعه داشته باشد.

وی بابیان اینکه وقتی قهرمان ورزشی در میدان‌های بین‌المللی پس از پیروزی سجده شکر به‌جا می‌آورد پیام معنویت را به جهان منتقل می‌کند، اظهار داشت: اگر به مساله ورزش اهمیت داده شود، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته شده و شور، نشاط و شادابی در جامعه به وجود می‌آید.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ورزش را ازجمله عوامل مهم در ایجاد همدلی و همبستگی میان ملت‌های دنیا دانست و گفت: وقتی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از غلبه بر رقبای ورزشی نواخته می‌شود، قدرت و صلابت ایران اسلامی به رخ کشیده شده و هنگامی‌که ورزشکار ایرانی از رقابت با اسرائیل غاصب پرهیز می‌کند، پیام‌های بسیار مهمی در پی دارد.

وی بابیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها و ناراحتی‌های جسمی و روحی در جامعه به دلیل دور شدن از ورزش ایجادشده است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه اصلی مسئولان، تشویق قشرهای مختلف مردم به مساله ورزش و فراهم آوردن امکانات و زمینه‌های لازم در این رابطه است.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۳۱ مکان ورزشی با مساحت ۱۱۴ هزار مترمربع در استان قم احداث‌شده است، تصریح کرد: سرانه ورزشی در قم از ۱۹ صدم مترمربع به ۵۰ صدم مترمربع افزایش‌یافته و مجموعه‌های ورزشی بسیار خوبی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به کسب صدها عنوان جهانی و ملی توسط ورزشکاران قمی در سال‌های اخیر ازجمله مقام سوم کشتی فرنگی جهان و کسب سهمیه المپیک در این رشته، گفت: استان قم طی این مدت میزبان ۴۱۴ رویداد کشوری و در حوزه ورزش قهرمانی میزبان ۴۰ رویداد و اردوهای تیم ملی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به برنامه‌ها و اقدام‌ها در حوزه جوانان، از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در این رابطه به ۴۴ سمن خبر داد و گفت: خانه‌های جوان در مراکز بخش‌های استان شکل‌گرفته و تسهیلات بسیاری در حوزه اشتغال جوانان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه ازدواج جوانان کارگاه‌های آموزشی بسیاری در استان قم برگزارشده و تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۸ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان شکل‌گرفته و برنامه‌های بسیاری را برای تحقق اهداف و سیاست‌ها در این حوزه در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.