به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، تحقق عدالت اجتماعی را یکی از آرمان های جوانان دانشجو و طلبه دانست و افزود: این قشر نسبت به اشرافی گری بی تفاوت نیستند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.
وی گفت: مسئولان بدانند که اگر ازدواج فرزندان خود را ساده برگزار کنند، الگویی برای سایر قشرهای جامعه است ولی اگر جوانان ببینند که برخی مسئولان دچار اشرافی گری می شوند، نسبت به این رفتار بی تفاوت نیستند.
رئیس دانشگاه قم از دیگر موضوع های مورد توجه و حساسیت دانشجویان را تضعیف استقلال و نفوذ بیگانگان در کشور دانست و تاکید کرد: جوانان جامعه به عنوان فرزندان این ملت در حوزه و دانشگاه همانگونه که نسبت به مسائل داخل کشور بی تفاوت نیستند نسبت به مسائل جهانی و منطقه ای نیز حساسیت دارند.
دیرباز اظهار داشت: دانشجویان در کنار تحقیقات علمی و پژوهشی در دانشگاه، به فکر آینده کشور نیز هستند، چراکه اداره و پیشرفت و انقلابی ماندن کشور را در گرو تربیت مدیران انقلابی می دانند و به همین دلیل نسبت به مسائل مختلف ملی و بین المللی حساس هستند.
وی با اشاره به جنایت عربستان در جنگ یمن و کشتار و قحطی گسترده در این کشور اظهار داشت: جوانان عدالت خواه نسبت به مظلومان دنیا بسیار حساس هستند و انتظار دارند که مسئولان وزارت خارجه نیز جدی تر و فعال تر برای توقف این جنایت ها وارد میدان شوند.
وی با اشاره به دیدار صمیمانی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت: معظم له در این دیدارها رهنمودهای حکیمانه ای برای دانشجویان ارائه کردند که باید این رهنمودها بازخوانی و مورد توجه قرار گیرد.
دیرباز در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای گرایش جوانان دانشجو به مواد مخدر گفت: جوانان موتور محرک جامعه هستند و دشمن درصدد است تا با گرفتار کردن آنها به مواد مخدر از نقش آفرینی آنها در جامعه جلوگیری کند که هوشیاری همه خانواده ها و مسئولان به ویژه مسئولان دانشگاه ها در این زمینه ضروری است.
وی با تاکید بر همراهی خانواده ها با دانشگاه ها به منظور جلوگیری از برخی آسیب های اجتماعی تاکید کرد: دانشگاه به تنهایی نمی تواند جلوی برخی آسیب های اجتماعی را بگیرند و در این زمینه همکاری نزدیک خانواده ها با دانشگاه ها ضروری است.
دیرباز با اشاره به وضعیت حجاب در دانشگاه های قم گفت: اگر چه تشکل های مختلف در حال مشاوره و امر به معروف در دانشگاه هستند ولی اینگونه نیست که دانشگاه ها بتوانند دختران دانشجو را به طور کامل کنترل کنند و این باعث شده تا در دانشگاه اگر چه بسیار کم رنگ ولی با پدیده بدحجابی مواجه باشیم.
وی ترویج بدحجابی را یکی از راه های دشمن برای تضعیف ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت:اگر ما نسبت به این آسیب اجتماعی بی تفاوت باشیم، دشمن از این رخنه برای تضعیف ارزش های انقلاب و جامعه اسلامی ما استفاده می کند.
دیرباز با تقدیر از حضور مستمر و گسترده جوانان طلبه و دانشجو در عرصه های مختلف مورد نیاز کشور و نظام تصریح کرد: دانشجویان و طلاب از جمله مهمترین قشرهای جامعه هستند و اگر حوزه و دانشگاه با هم متحد شود، کشور بیش از گذشته به سمت آرمان های انقلاب حرکت می کند.
16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال 1332 سه دانشجو در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.