حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد روز یکشنبه در هم اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر قم افزود: باید بستری در کشور ایجاد شود تا هر ایرانی حداقل یکبار در این پیاده روی عظیم شرکت کنند چرا که حضور در این راهپیمایی تغییر شگرف درنگرش‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایثار اخلاص محور، صبر و حوصله و گله نداشتن بر کاستی‌ها و همچنین تمرین سعه صدر سه مولفه پیاده روی اربعین است گفت: ایثار و  اخلاص محور مسیر اربعین و موکبهای این مسیر، بسیار ویژه است که در هیچ جای عالم وجود ندارد.

روستاآزاد، حضور گسترده در راهیپمایی اربعین را حرکت در مسیر حب اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: حفظ و حراست از ایثار اخلاص محور و همچنین صبر و حوصله بر کاستیها از جمله امتیازهای زائران اربعین است که اگر از این مولفهها حراست نشود امکان تحریف در آنها وجود دارد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ،سال گذشته ۱۴۰ هزار زائر از ۱۰ کشور جهان برای حضور درراهپیمایی اربعین در مصلای قدس قم اسکان داده شد، گفت: پیش بینی شده امسال ۳۰۰ هزار تن زائر خارجی در این مکان اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی، ارتقای بهداشت، اعزام مبلغ ویژه کودکان و نوجوانان و توجه به محتوا در مسیر نجف به کربلا از جمله اثرگذاری حضور ایرانیان در مسیر اربعین است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.