محمدصادق نوری روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه، آثار برتر هفت دوره گذشته سوگواره عاشورایی پوستر هیات به‌صورت ملی و در قالب هنرمندانی از سراسر کشور در معرض دید عموم قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه این آثار متعلق به ۲۹ هنرمند از سراسر کشور است،‌ اظهار داشت: در این نمایشگاه آثاری از نفرات اول تا سوم دوره های گذشته نمایشگاه سوگواره عاشورایی پوستر هیات به نمایش درآمده است که این نمایشگاه پیش از این در تهران برگزار و پس از قم نیز آثار آن در سایر استان ها به نمایش درخواهد آمد.

مسئول نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: در این نمایشگاه آثار برجسته هنرمندان و اساتید طراحی کشور به نمایش درآمده است و به همین دلیل آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار ممتاز و فرصت مناسب برای جوانان هنرور استان برای کسب ایده های جدید است.

وی ادامه داد: چهار نمایشگاه تخصصی به مناسبت ایام محرم و صفر در  این نگارستان برنامه ریزی شده است که علاوه بر این نمایشگاه، در ابتدای محرم نیز نمایشگاه آثار برگزیده سوگواره عاشورایی عکس هیات در نگارستان اشراق به نمایش درآمد.

نوری افزود: ۲ نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین حسینی و همچنین نمایشگاه عکس آئین های محرم در افغانستان از دیگر نمایشگاه هایی است که تا پایان ماه صفر در این نگارستان برگزار برپا خواهد شد.

مسئول نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این نمایشگاه که از ۳۱ شهریور کار خود را در این نگارستان آغاز کرده تا دهم مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و همچنین از ۱۶:۳۰ تا ۲۰ میزبان هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.

نگارستان اشراق به‌منظور گسترش، رونق و پیشرفت هنرهای تجسمی توسط معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و فعالیت خود را با برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و ورک شاپ های هنری مطابق با محتوای فرهنگ اسلامی آغاز کرد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.