مرتضی حیدری روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین در سالن جلسات فرمانداری افزود:‌ مصلای قدس نقطه نخست و مسجد مقدس جمکران دومین مکان در اسکان زائران اربعین خواهد بود، فرماندهی میدان در قرارگاه اربعین با سپاه پاسداران است.
وی عنوان کرد: خدمات‌رسانی به زائران و قرارگاه اربعین وظیفه و رسالت تمام دستگاه و مدیران استانی بوده و تمام دستگاه‌ها باید به تعهدات خود دراین رابطه پایبند باشند.
حیدری گفت:‌ پیاده روی اربعین با همت مردم عراق و هدایت‌های مقام معظم رهبری جنبه بین‌المللی پیدا کرده و لازم است تا در مسیر پویایی و شکوفایی این حرکت حماسی گام برداشته شود.
وی بیان داشت: بنابر بر دستور مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور مسئول هدایت و اسکان از زائران اربعین است.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: ورود سپاه قم در خدمات رسانی در مصلای قدس و قرارگاه اربعین نیز به دلیل است تا مباحث امنیتی و پشتیبانی از زائران خارجی اربعین به نحو شایسته ای انجام گیرد.
وی گفت:‌ پشتیبانی از زائران و قرارگاه اربعین صرفا درسپاه خلاصه نشده و تمام دستگاه های استان دراین رابطه مسئولیت مستقیم دارند.
حیدری تصریح کرد: پلیس استان برای راهنمایی و هدایت زائران خارجی باید پیش بینیهای لازم را به وسیله امکانات نرم افزاری و سخت افزاری انجام دهد.
وی با تاکید بر ضرورت اسکان و استقبال شایسته از زائران اربعین خاطرنشان کرد: قم باید به الگویی در پذیرایی و اسکان زائران اربعین در سطح کشور تبدیل شود.
وی اهمیت اقدام های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آن چیزی که سبب ماندگاری و توسعه حرکت حماسی اربعین می شود اقدام های فرهنگی است که پیام های قیام عاشورا و راهپیمایی اربعین از طریق آن ارسال و مفهوم سازی می‌شود.

۷۴۰۳/  ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.