ابوالفضل خاکی عصر سه شنبه درنشست صمیمی استاندار قم با جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در این همایش علاوه بر سفیران و وابستگان اقتصادی کشورهای گوناگون، ۳۰ تن از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی استان‌های مختلف نیز شرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: اتاق بازرگانی برای برگزاری این همایش حدود ۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه را انجام داده و درکمیته‌ای که برای پیشبرد کار همایش تشکیل شده نیز رقمی که هر دستگاه می‌تواند برای همکاری به این همایش اختصاص دهد، ۱۰۰ میلیون ریال تا ۶ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی صنایع تبدیلی کشاورزی، نساجی، صنایع شیمیایی و الکترونیک و پنلهای خورشیدی را از جمله ۸۰ طرح سرمایه‌گذاری پیشنهادی برای این همایش عنوان کرد، که از سوی دستگاه‌های مختلف مانند شرکت شهرکهای صنعتی، صنعت، معدن و تجارت و راه آهن ارائه شده است.

خاکی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری طرحهایی را در حوزه گردشگری ارائه داده و علاوه بر آن اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز طرح‌هایی را در زمینه مناطق گردشگری معرفی کرده است.

 وی با تبیین مزیتهای این سرمایه‌گذاریها گفت: کسانی که علاقه‌مند به استقرار درشهرکهای صنعتی استان هستند، می‌توانند از مزایای تحویل ۲۰ درصد زمین در قالب اقساط ۶۰ ماهه استفاده کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند

 وی بابیان اینکه سازمان شهرداریها بیشترین طرح‌های معرفی شده به این همایش را دارد، افزود: کلیه سرمایه‌گذارانی که در این طرحها سرمایه‌گذاری کنند، ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض شهرداری معاف می‌شوند.

 وی گفت: سایر دستگاه های اجرایی هنوز مزایای خاصی که بتواند به صورت تمایز در زمان غیر همایش و همایش باشد را اعلام نکرده‌اند.

خاکی با اشاره به پیشبینی  نمایشگاهی در جوار محل برگزاری همایش در حدود ۲۰ غرفه گفت: این نمایشگاه شامل یک غرفه مدیریت، سه غرفه سالن گفت و گو برای مذاکرات و همچنین ۱۵ غرفه برای دستگاه هایی اجرایی است، که ۱۸۰ متر مربع سطح پوشش غرفه ها و ۵۰۰ متر مربع نیز فضای کل غرفه ها است که در مرکز معارف قرِآنی دانشگاه قم قرار دارد و تاکنون ۸۰ درصد ثبت نام آن صورت گرفته است.

 وی با اشاره به تاکید استاندار برای پهنه‌یابی سرمایه‌گذاری استان گفت: این کار به شکل کاملا دقیق و راهبردی به همت سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است.

همایش بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایه گذاری قم آبانماه  برگزار می‌شود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.