بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه کارگروه فرش قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: مرکز ملی فرش برای ممانعت از عرضه فرش های ماشینی به جای فرش های دستباف تولید شده درقم،  فرش های ماشینی را با شناسه خود در صحنه رقابت نگه دارد.

وی بیان داشت: مرکز ملی فرش اجازه ندهد فرش ماشینی وارد حریم فرش دستباف قم شود، و فرش قم نیز برای هویت سازی خود سیکل برند سازی را تکمیل نماید.

استاندار قم همچنین کاهش تعرفه واردات ابریشم و مواد اولیه فرش دستباف قم را مورد تاکید قرار داد، و افزود: صنایع دستی از جمله فرش باید از پیمان سپاری ارزی معاف شوند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی  پروژه نمایشگاه فرش دستباف قم گفت: برای این طرح سرمایه گذاری زیادی انجام شده و باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا صنعت فرش بتواند از منافع آن استفاده کند.

طرح احداث نمایشگاه دائمی فرش قم نزدیک عوارضی آزادراه قم - تهران با توجه به حضور سالانه ۲۰ میلیون گردشگر در این استان، در زمینی به مساحت ۱۰هکتار مصوبه هیات دولت وقت در سال ۱۳۸۹ است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه برای کمک به تولید کنندگان و حضور آنها در نمایشگاه های جهانی یارانه ای وجود ندارد، گفت: برای کمکهای فنی اعتباری داریم که کمک به کاهش سود تسهیلات بانکی است.

مهرداد غضنفری افزود: در سطح ملی برای تبلیغات و بازاریابی اعتباراتی در نظر گرفته شده که باید تخصیص پیدا کند.

 وی بیان کرد: استانداری از محل منابع ارزان قیمت کمک هایی را به تولید کنندگان فرش انجام می دهد، ولی چیزی به عنوان یارانه نداریم.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.