به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز یکشنبه در پایان چهل و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما، اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد برخی مسائل و مشکلات تولید استان در حیطه اختیارات و وظایف مسئولان استان نیست.
وی بیان داشت: برخی از مشکلات ملی و کشوری و بخشی دیگر نیز بین المللی بوده و مدیریت استان مصمم است، در چهارچوب قانون اوضاع واحدهای گوناگون تولیدی استان را به دقت بررسی نموده تا حد امکان بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
استاندار قم تاکید کرد: مسئولان مجدانه جلسه های دولت و بخش خصوصی را دنبال کنند، تا از دیدگاه ها و پیشنهادهای ارایه شده توسط بخش خصوصی به عنوان یک اتاق فکر در سیاستگذاری های کلان بهره برداری های لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: به عنوان یک مقام اجرایی سعی خواهیم کرد، در حد توان و حدودی که قانون مشخص کرده حمایت های خود را از بخش خصوصی داشته باشیم، و اگربرخی سیاست ها نیازمند بازنگری و اصلاح است نیز برای گشایش آن تدبیر کنیم.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید صورت گرفته از واحدهای شهرک صنعتی محمود آباد خاطرنشان کرد: آشنایی با نحوه کار و فرآیند تولید واحدهای صنعتی از مهمترین برنامه های جانبی ستاد تسهیل و رفع موانع است، و به همین علت به صورت یک در میان جلسه های آن در محل یکی از شهرک های صنعتی تشکیل می شود.
قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و 2.8 درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای 53 هزار تن و سرمایه گذاری 41هزار میلیارد ریال در این استان فعال می باشد.
بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد و چهاردهمین استان صنعتی کشور است و خوشه های مختلف صنعتی از قبیل سوهان، کفش و دمپایی، چوب و مبلمان، سنگ و فرش از ظرفیت های صنعتی آن به شمار می آید‌.
استاندار قم گفت: در جلسه امروز چهار مصوبه در رابطه با توسعه 278 هکتاری شهرک محمود آباد و 27 دستورالعمل نیز در ارتباط با واحدهای تولیدی استان که نیازمند حمایت بودند به تصویب و سازمان ذی ربط نیز مکلف به پیگیری آن شدند.
سرمست تصریح کرد: به طور حتم بدون برداشته شدن موانع تولید، هیچ یک از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی نخواهند توانست در صیانت از اشتغال و تولید فراگیر کارکرد و ایفای نقش مطلوبی داشته باشند.
وی همچنین با تمجید از صنعتگران استان اذعان داشت: در شرایط سخت اقتصادی فعالیت در عرصه تولید و کارآفرینی جهاد فی سبیل الله است، و کلیه تولید کنندگان قم با تعصب و احساس تعلق مضاعف به این استان بیش از پیش در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی تلاش کنند.
وی همچنین موضوع تبلیغات و بازاریابی را نیز از عوامل موثر در رونق تولید استان دانست و یادآور شد: باید با کمترین هزینه بیشترین سودآوری را شاهد باشیم.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.