بهرام سرمست روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان قم گفت: شفافیت و ارتباطات مردمی کارآمد با مشارکت موفق روابط عمومی‌ها محقق می‌شود.

استاندار قم تأکید کرد:‌ مدیران و کارکنان بخش روابط عمومی در اجرای وظایف خود،‌ رسالت سنگینی بر عهده‌دارند و به همین منظور داشتن ارتباط مستمر میان آنان با مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: لازم است تا تحول درمجموعه روابط عمومی‌های استان در چارچوب شورا انجام شود و از هرگونه کار جزیره‌ای در این خصوص جلوگیری شود.

وی افزود: در جلسات شورای روابط عمومی استان،‌ نظرات اعضا در جمعی دوستانه بیان و در خصوص ارائه راهکارها به‌صورت گروهی تصمیم‌گیری می‌شود که این حالت بسیار نتیجه‌بخش‌تر از تصمیم‌گیری جزیره‌ای است.

سرمست گفت: باید انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی استان هرچه سریعتر برگزار و اساس‌نامه آن تدوین شود،‌ و در ادامه با تشکیل کمیته‌های تخصصی به‌صورت کارشناسی،‌ هرکدام از مسائل پیش روی روابط عمومی‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید در کمیته‌های تخصصی مسائلی همچون آموزش و پژوهش،‌ خبرنویسی و اطلاع‌رسانی سریع،‌ تحول و نوآوری و همچنین امور فرهنگی و تبلیغات موردتوجه باشد.

وی ادامه داد: لازم است تا روابط عمومی‌ها در فضای مجازی نسبت به اتفاقات حوزه کاری خود،‌ واکنش صحیح و به‌موقع انجام دهند.

استاندار قم گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند برخی اخبار درحوزه کاریشان در فضای مجازی منتشر شود و آنان ساعت‌ها بعد نسبت به آن موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کنند.

وی بیان کرد:‌ روابط عمومی‌ها باید پیشگام اطلاع‌رسانی صحیح و سریع حوزه کاری خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند برخی سوءاستفاده‌ها به دلیل تأخیر آنان در امر خبررسانی به‌موقع،‌ به وجود آید.

وی ادامه داد: قم در جهان اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است و اخبار و رویدادهای آن بازتاب‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که روابط عمومی‌های استان باید به این نکات توجه داشته باشند.

سرمست گفت: روابط عمومی بستر صرف تبلیغات نیست اما استفاده از زبان هنر و عناصر جذابیت بخش به پیام باید موردتوجه فعالان این عرصه باشد.

وی بیان کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان،‌ روابط عمومی‌ها نقش برجسته‌ای دارند و به همین خاطر با تدوین ملاک‌های مشخص،‌ روابط عمومی‌های برتر دستگاه‌های اجرایی قم رتبه‌بندی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر موضوع آراستگی محیط دستگاه‌های اجرایی استان،‌ افزود: روابط عمومی‌ها با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم،‌ زمینه آراستگی هرچه بیشتر محیط‌های اداری استان را فراهم آورند.

همچنین در این جلسه رضا صالحی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با تشکر از نگاه ویژه استاندار قم به موضوع اطلاع‌رسانی و روابط عمومی گفت: مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله افراد توانمند و کارشناس در حوزه کاری خود هستند که فراتر از وظایف اداری، فعالیت می‌کنند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.