مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در آستانه روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری ایسنا بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید رضا موسوی مشکینی صبح امروز در بازدید از تحریریه خبرگزاری ایسنا قم، عنوان کرد: ایسنا از خبرگزاری‌های بی‌طرف است که همواره با رعایت اخلاق حرفه‌ای، اخبار را به طور درست و صادقانه منتشر می‌کند.
وی افزود: در شرایط کنونی، محیط زیست به یکی از مطالبات مردمی تبدیل شده است و همچنین با توجه به حساسیت‌های موجود، مدیران و مسئولان نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه دارند.
مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه بحران‌های زیست محیطی در کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: زنگ خطر بحران‌های زیست محیطی به صدا درآمده است و باید توجه ویژه به این موضوع شود ولی متاسفانه عده‌ای این زنگ خطر را نشنیدند و یا اینکه به آن بی توجه هستند.
وی ادامه داد: در استان قم اقدامات در دو بخش فعالیت‌های بنیادین و موردی در حال انجام است و لازم است برنامه ریزی مناسبی در این خصوص انجام گیرد تا هیچ بحران زیستی استان قم را تهدید نکند.
موسوی مشکینی تصریح کرد: یک تفکر خطرناک در کشور ایجاد شده است که اقتصاد و محیط زیست را در مقابل یکدیگر می‌داند، در حالیکه اقتصاد و محیط زیست در راستای یکدیگر هستند.
وی اضافه کرد: این تفکر روی برخی مدیران تاثیر گذاشته است و به دلیل منافع کوتاه مدت اقتصادی، برنامه‌های محیط زیست نادیده گرفته می‌شود که در نهایت این اقدامات به زیان اقتصاد تمام می‌شود، زیرا اقتصاد در بستر محیط زیست مناسب قابلیت رشد و پیشرفت دارد.
مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار کرد: پاسخگویی به اصحاب رسانه و مطالبات مردمی از سیاست‌های کاری اداره کل محیط زیست استان قم است و خود را موظف به پاسخگویی با شفافیت کامل می‌دانیم و این روند ادامه خواهد داشت.
وی گفت: آگاهی بخشی در مسائل زیست محیطی بسیار با اهمیت است و رسانه‌های می‌توانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند؛ همچنین در موارد کلان که در مسائل زیست محیطی استان قم رخ می‌دهد، رسانه‌های می‌توانند با برگزاری نشست‌های تخصصی و میزگرد به تبیین مسائل بپردازد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.