رضا ملک‌زاده روز یکشنبه در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان قم افزود: سند تحول اجتماعی استان تهیه و تدوین‌شده است و یکی از مهم‌ترین اهداف ذکرشده در این سند، حمایت، رشد و توسعه و آموزش تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی بابیان اینکه بر اساس این سند، تشکل‌های مردم‌نهاد باید سالانه ۱۰ درصد رشد داشته باشند، عوامل گوناگون تأثیرگذار بر این مساله را موردتوجه قرار داد و گفت: باید زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت مردم در توسعه تشکل‌ها را فراهم بیاوریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم بر ضرورت کیفی سازی تشکل‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و گفت: امروز لازم است که تشکل‌ها بتوانند به‌صورت حرفه‌ای در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشند و برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر و بهتر در گروه‌های مخاطب، از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره‌برداری کنند.

وی بابیان اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد باید تعامل و ارتباط مؤثر با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: تعامل با مردم و گروه‌های هدف از مهم‌ترین رسالت‌های تشکل‌ها بوده و آن‌ها باید بتوانند در آحاد جامعه دغدغه‌های لازم در رابطه با اهداف خود را ایجاد کنند.

ملک‌زاده اظهار کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد باید با تعریف طرح‌های ویژه در سطوح مختلف محلی و منطقه‌ای، همه مردم را تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود قرار دهند.

نشست صمیمی دبیران و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی قم با حضور ژیلا مهدی آقایی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.