ژیلا مهدی آقایی روز یکشنبه در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی قم افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست باوجود نقش حاکمیتی و نظارتی و محدودیت شدید منابع مالی و نیروی انسانی، نمی‌تواند به‌تنهایی در برابر انبوه مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی ایستادگی کند.

وی بابیان اینکه امروز همه مردم و مسئولان به‌ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد باید سازمان حفاظت محیط‌زیست را در حوزه‌های گوناگون یاری کنند، اظهار داشت: در بسیاری از حوزه‌ها که مشکلات زیست‌محیطی به وجود آمده، نهادهای دیگری غیر از سازمان محیط‌زیست متولی و مجری هستند، ازاین‌رو تشکل‌ها باید در مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی دقت نظر داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست فعالیت‌های خودجوش تشکل‌های مردم‌نهاد را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این دغدغه مندی نسبت به طبیعت و محیط‌زیست، باید همراه با علم و دانش و آگاهی باشد تا با این پشتوانه تخصصی، گروه‌های مخاطب آن را پذیرفته و مسئولان مجبور به پاسخگویی باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی و آموزشی در عرصه‌های دینی و مذهبی در استان قم، تشکل‌های مردم‌نهاد را به بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها توصیه کرد و گفت: هیچ دینی همچون اسلام از المان‌های زیست‌محیطی سرشار نبوده و بدون تردید استفاده از این گزاره‌های دینی و اخلاقی در حفظ و حراست از محیط‌زیست بسیار تأثیرگذار است.

مهدی آقایی در پایان بر ضرورت کمک و یاری مردم و مسئولان برای حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا دغدغه حفاظت از محیط‌زیست را هرچه بیشتر در میان مردم و گروه‌های تأثیرگذار ایجاد کرده و توسعه دهند.

نشست صمیمی دبیران و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی استان قم با حضور ژیلا مهدی آقایی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست و رضا ملک‌زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد.

۸۱۴۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.