حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در سالن جلسات استانداری افزود: برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری باید درک درستی در بین ساکنان این محدوده از شهر به وجود آورد.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به نقاط حادثه‌خیز روستایی گفت: برنامه رفع این نقاط حادثه‌خیز در بودجه سال جاری استان پیش‌بینی‌نشده که باید اطلاعات لازم برای اختصاص این اعتبارات در اسرع وقت انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز و ناایمن استان با اعتبارات محدود نیز قابلیت توسعه و تعریض داشته و باید نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری در بین مسئولان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال راه مشهد اردهال شهر کاشان به قم نیز ابراز کرد: با اجرای این طرح منطقه کهک و فردو از حالت بن‌بست فعلی خارج‌شده و توسعه‌یافتگی منطقه وضعیت مطلوب‌تری به خود می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این محور مسیر پرترددی نبوده و درمجموع مشکل خاصی در رابطه با مباحث ترافیکی و حمل‌ونقل به استان تحمیل نمی‌کند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.