به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حسین فتح‌آبادی افزود: این مرحله در راستای اعاده حقوق رانندگان، کامیون داران و خودمالکان ناوگان جاده‌ای و همچنین افزایش رقابت جهت تسریع در عملیات حمل‌ونقلی به هنگامه پیک‌بار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از این طرح که طی سال گذشته به مرحله اجر درآمد، نرخ حمل بار بر اساس هرتن بر کیلومتر ۱۰۳۳ ریال تعیین شد .

وی اضافه کرد: در دومین مرحله از اجرای طرح تن بر کیلومتر، نرخ حمل بار در هر تن بر کیلومتر از ۱۰۳۳ ریال به ۱۴۰۰ ریال افزایش یافت.

وی گفت: به دلیل تناسب کرایه و خدمات موضوعه، طی ایام پیک‌بار در صورت تجمیع کالا در هر یک از استان‌ها، کامیون داران استان‌های هم‌جوار جهت حمل بار به استان هدف مراجعه و نسبت به تخلیه بار آن اقدام می‌نمایند .

فتح‌آبادی ادامه داد: قبلا به دلیل عدم تناسب کرایه حمل بار و خدمات موضوعه، کامیون داران با رغبت کمتری جهت بارگیری به دیگر استان‌ها مراجعه می‌نمودند .

وی گفت: گرچه کارشناسان و دیگر ناظران حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن کنترل‌های دروازه‌ای بارنامه بر نحوه اجرای این طرح نظارت می‌نمایند اما شهروندان و دیگر کاربران جاده‌ای مرتبط ، در صورت مشاهده هر نوع تخلف درراستای اجرای این طرح و همچنین دیگر موارد مرتبط با خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، می‌توانند توسط سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ شهراه، نسبت به طرح موضوع اقدام نمایند .

حدود سه هزار دستگاه خودروی سنگین در استان قم فعالیت می‌کند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.