بیژن سلیمان پور عصر چهارشنبه در کارگاه علمی - آموزشی ویژه روسا و مسئولان دانشگاه‌های استان با عنوان «طرح یاری‌گران زندگی» در تالار امام علی(ع) بخشداری کهک، با تاکید بر توجه به مساله پیشگیری و اطلاع رسانی در مساله اعتیاد افزود: پدیده شوم اعتیاد، یک پدیده جهانی است و فقط مختص جامعه ما نیست.   

وی خاطرنشان کرد: الان آسیب های اجتماعی به یک دغدغه جدی و اساسی در جامعه ما تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند و برای این موضوع وقت می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر و اعتیاد یک بحث ۲ وجهی است، گفت: زمانی از مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد به عنوان معلول بحث می کنیم که معلول یک سری عوامل در حوزه‌های گوناگون است و یک زمانی مواد مخدر علت بروز آسیب های بعدی می باشد.    

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه به هیچ وجه نگاه تک بُعدی مشکل را در این حوزه حل نمی کند، افزود: در پرداختن به این مساله، باید هم نگاه معلولی و هم نگاه علت‌یابی، ایجابی و اثباتی در آن باشد.  

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه هم نیز به همین شکل است؛ نه واقعیت ها را کتمان کنیم و نه نگاه اغراق آمیز داشته باشیم و باید یک نگاه علمی، فنی و حقیقی به این حوزه داشته باشیم و آسیب های این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم و در این زمینه برنامه ریزی کنیم. 

سلیمان پور به مساله تعامل و ارتباط دوستانه با دانشجویان تاکید و تصریح کرد: باید از امکانات دانشگاه ها برای خدمات‌دهی به دانشجویان حداکثر استفاده را بنماییم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح استان مشغول تحصیل هستند و حدود ۵۰ درصد آنها غیربومی و ۴۰ درصد دانشجویان در خوابگاه‌ها مستقر می باشند.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفرآباد و سلفچگان است.

کهک از بخش های پنجگانه استان قم است که فاصله آن با مرکز شهر قم حدود ۳۵ کیلومتر است.

این کارگاه علمی – آموزشی یک روزه با سخنرانی حمید صرامی مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با همکاری دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و بخشداری کهک با حضور جمعی از رئیسان، مسئولان و کارشناسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.  

۷۴۰۶/        

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.