آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر سه شنبه در همایش تکریم خدام اربعین امام حسین(ع) در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: از اینکه خداوند این توفیق را عنایت کرده است تا از خدمتگزاران حضرت سیدالشهدا(ع) باشیم، خداوند را شاکر هستیم.   

وی گفت: خداوند مقدر کرده است که هر ملت، قوم و قبیله‌ای اگر در راه خدا تلاش و جهاد کند، پروردگار مدال افتخاری به او می‌دهد و ملت ایران با انقلاب اسلامی خودش که برای رضای خدا این انقلاب بود، توانست منطقه را از نظر بیداری اسلامی تحت تاثیر قرار دهد.

وی وجود اَعتاب مقدس، حوزه علمیه نجف اشرف و نقش مرجعیت شیعه در عراق را از افتخارات ملت عراق دانست و افزود: موکب‌داری و مهمان‌نوازی مشتاقان اهل‌ بیت(ع) از زائران اربعین حسینی نیز افتخارات مردم عراق است.

آیت الله سعیدی گفت: موکب‌داران عراقی با پذیرایی که از زائران کربلای معلای دارند؛ درس، پیام، الگو و اسوه‌ای را به همه داده‌اند و با افتخار هم در ایران و هم در عراق در کنار شما از این کار خوب و قابل تقدیر شما الگو گرفته‌ایم و در خدمت شما، از زائران حسینی پذیرایی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: این اخلاص، صفا، ایثار و سخاوت شما در راه پذیرایی از زائران حسینی برای همه دنیا یک درس بزرگی است و اصلا در دنیا سابقه ندارد، یک مردمی مانند موکب‌داری شما از دیگران پذیرایی کنند و این خاص شما مردم مومن، غیرتمند و ولایتمدار عراقی است.

وی خطاب به موکب‌داران عراقی گفت: این افتخار پر ارزش خادمی از زائران حسینی را به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم نسل‌درنسل در میان شما باقی بماند تا ان‌شاءالله پذیرای ظهور وجود حضرت مهدی آل محمد(عج) باشید.

امام جمعه قم با تقدیر و سپاسگزاری از موکب‌داران عراقی بیان کرد: ما برای همه شهیدان، شهدای عراق و شهیدانی که در راه امام حسین(ع) به شهادت رسیدند؛ علو درجات را از خداوند متعال درخواست می‌کنیم.

سخنان تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت همزمان برای شرکت‌کنندگان این همایش به زبان عربی ترجمه می‌شد.

در این همایش یک هزار و ۲۰۰ موکب‌دار عراقی در ایام اربعین حسینی با حضور در کنار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار ارادت خود به مکتب اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشتند.

همایش تکریم از خدام اربعین امام حسین(ع) از ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه جاری به مدت سه روز در شهرهای مشهد و قم برگزار شد و خادمان اربعین حسینی پس از زیارت حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع)، برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۷ شهریورماه عازم تهران می شوند.

این همایش با هدف تکریم از خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، وفاق و همدلی بیش از پیش ۲ ملت عراق و ایران و رساندن پیام پیاده‌روی اربعین حسینی به جهانیان برگزار شد.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.