سید محمدتقی حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مطالبه گری از مسئولان باید برای اصلاح بسیاری از نابهنجاری‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان کرد: طبق قانون اساسی کشور تمام مردم حق‌دارند مسئولان را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنند و هیچ فردی هم حق ندارد مردم را از این عمل الهی با حفظ مراتب و شئونات محروم کند.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و در طول ۴ دهه گذشته همواره احیای امربه‌معروف و نهی از منکر مورد تاکید و توجه بوده است.

وی ابراز کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به مساله امربه‌معروف و نهی از منکر شده است.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم عنوان کرد: حفظ عفاف و حجاب از ضروریات دین بوده و چهره ظاهری شهر قم نیز در سال‌های گذشته روند نامطلوبی به خود گرفته و دغدغه مراجع و بزرگان دینی را برآورده نکرده است.

وی اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف از قوانین جمهوری اسلامی بوده و نمی‌توان از کنار این مساله مهم دینی و قانونی به‌سادگی عبور کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: باوجوداین مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار گسترده‌تر از منحصر کردن آن در مساله عفاف و حجاب است.

وی اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر صرفا منحصر در مساله عفاف و حجاب نبوده و گستره بسیاری زیادی از مسائل اجتماعی را دربرمی گیرد.

وی در ادامه گفت: تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مناطق هشت‌گانه شهر قم و تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی در دستگاه‌های اداری از فعالیت‌های برجسته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان است.

حسینی بیان کرد: در تمام بخش‌های ۵ گانه استان و شهر پردیسان شورای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل و فعال‌شده است.

وی ابراز کرد: تشکیل شورای تخصصی اصناف در اتاق اصناف و اماکن گردشگری نیز از دیگر اقدام‌های برجسته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم در ماه‌های اخیر بوده است.

جانشین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم ادامه داد:  ۲ دفتر ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز فعال بوده و طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب آن‌ها مشغول تذکرات زبانی هستند.

وی اضافه کرد: در تمام مراکز پرآمد و شد شهر قم نیز طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر به تذکر لسانی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: اولویت و مسئولیت اصلی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در رابطه با مشاهده نابهنجاری‌های اجتماعی صرفا در حد تذکر زبانی است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ چهره معنوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گروه «حافظان حریم » با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) شکل‌گرفته و با همکاری جمعی از بانوان و آقایان به تذکر زبانی می‌پردازند.

وی افزود: برای اثرگذاری فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر و انجام صحیح این عمل، مباحث آموزشی سرلوحه اقدام‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قرارگرفته است.

حسینی اظهار داشت: برای نهادینه‌سازی و حساسیت نسبت به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح مدارس، با آغاز سال تحصیلی جدید به بیش از ۴ هزار دانش‌آموز آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی شعار امسال هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح کشور نام‌گذاری شده است.

وی ابراز کرد: ساعت ۱۷روز چهارشنبه هفته جاری همایش فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

حسینی گفت: همچنین روز چهارشنبه هفته جاری یادواره امربه‌معروف و نهی از منکر و شهدای این فریضه الهی بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای قدس قم ترتیب می‌یابد.

وی ادامه داد: دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه موقت قم نیز از دیگر برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در طول هفته جاری است.

هفته نخست ماه محرم‌الحرام با تاسی به قیام سید و سالار و شهیدان امام حسین(ع) به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

هفته امربه‌معروف و نهی از منکر از روز یکشنبه ۱۰ شهریورماه آغازشده و تا ۱۶ شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.