رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: نجات بافت تاریخی در گرو آشتی میان شهرداری ها و میراث فرهنگی و ساماندهی مدیریت شهری است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، فهیمه فتاحی زاده شامگاه چهارشنبه در نخستین گفتمان مدیریت شهری در حوزه محدوده مصوب بافت تاریخی شهر قم، عنوان کرد:در طرح های بازآفرینی می توان با تفکیک میان بافت های فرسوده و بافت های تاریخی، بسیاری از مشکلات در حوزه مدیریت شهری را رفع کرد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: نجات بافت تاریخی در گرو آشتی میان شهرداری ها و میراث فرهنگی و ساماندهی مدیریت شهری است.
وی بیان کرد: باید تجربه های ناموفق در مدیریت شهری را کنار گذاشت، وقتی در مدیریت شهری،تجربه های ناموفق شکل بگیرد، اعتماد مردم سلب می شود.
فتاحی زاده اظهار کرد:باید رسانه ها وارد شوند و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و انتقال تجربیات مثبت از بروز تجربیات ناموفق جلوگیری کنند.
وی گفت:مدیریت شهری کاملا علمی و به روز شده است و نمی توان با شیوه های قدیمی و بعضا ناکارآمد به مدیریت شهری پرداخت.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد:اگر بازآفرینی تقویت شود،می توان هکتارها بافت فرسوده را ساماندهی کرد و علاوه بر رفع مشکل مسکن،مدیریت شهری را یکپارچه کرد.
وی بیان کرد:می توان با ساماندهی بافت های تاریخی،اطراف حرم مطهر(س) توریسم مذهبی تعریف کرد در این باره ستاد بازآفرینی باید وارد شود و به سراغ تجربیات مثبت برود.
وی یادآور شد:بافت تاریخی قم در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد و بیشترین جذب گردشگر مذهبی را در این منطقه داریم.
فتاحی زاده عنوان کرد:اگر برای مردم توانمندی اقتصادی در بازآفرینی بافت های فرسوده ایجاد شود، از این طرح ها استقبال می کنند.
وی گفت:متاسفانه در بافت های فرسوده،زندگی و حیات و ظهور و بروز  وجود ندارد در حالی که با بهسازی این بافت ها می توان حیات را در آن به جریان انداخت.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود:کمبود اعتبار یکی از دغدغه های جدی در مسیر احیای بافت های فرسوده و ساماندهی بافت های تاریخی است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از طرح های بازآفرینی با موانعی چون تملک و فقدان بودجه روبرو هستیم؛ عنوان کرد: شهرسازی باید با مشارکت مردم انجام شود،در این مدیریت شهری یکپارچه می توان موفقیت بیشتری ایجاد کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.