سید مرتضی سقائیان نژاد عصر دوشنبه در یک‌صد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: نیاز به نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی قم ضروری است.

وی اخذ مجوز متمم بودجه سال ۹۸ سازمان اتوبوس‌رانی را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق برنامه‌های ملی دولت باید هرسال ۴ هزار میلیارد تومان به ناوگان اتوبوس‌رانی در سطح کشور کمک می‌کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی این سهم تخصیص داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت هر دستگاه اتوبوس درون‌شهری در مقایسه با چند سال گذشته با افزایش سرسام‌آوری روبه‌رو و امکان نوسازی آن با چالش همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: زائرپذیری شهر قم به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی ضرورت کمک‌های ملی در رابطه با تامین زیرساخت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بیشتر از گذشته کرده است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: فرسودگی و کمبود اتوبوس‌های درون‌شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی فشار مضاعفی به مجموعه مدیریت شهری و به‌ویژه سازمان اتوبوس‌رانی قم وارد می‌کند.

قائم‌مقام شهردار قم نیز با تاکید بر تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی اطراف حرم مطهر از مهم‌ترین طرح‌های جاری این سازمان است.

سید ابراهیم معتمدی ادامه داد: همچنین آماده‌سازی اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز از دیگر رسالت‌های سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان درمجموع برای آماده‌سازی اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان بودجه موردنیاز بوده که می‌تواند روند سرمایه‌گذاری را در شهر قم رونق ببخشد.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۲ اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در شهرک پردیسان به‌منظور پشتیبانی از احیای بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته‌شده که اقدام مناسبی برای توسعه در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.