سرهنگ احمد خدایاری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه امروز صبح در کیلومتر ۱۱ کمربندی امام علی(ع) (روی پل دستغیب) رخ داد و باعث مرگ در دم راکب موتورسیکلت شد.

وی اضافه کرد: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه است.

وی بیان کرد: کمربندی امام علی(ع) قم(از تقاطع ۷۲ تن تا تقاطع امامزاده جمال(ع)) ازنظر وقوع حوادث رانندگی(خسارتی، جرحی و فوتی) پس از آزادراه قم- تهران و بزرگراه قم- سلفچگان، رتبه سوم را در سطح استان داراست.

خدایاری بابیان این‌که کمربندی امام علی(ع) یکی از چالش‌های ترافیکی استان است، ادامه داد: مشکل این محور زیرساختی است و کشش حجم ترافیک واردشده را ندارد.

وی افزود: این کمربندی، تنها راه ارتباطی استان‌های جنوب و شمال شرق کشور است و انواع وسیله نقلیه سبک و سنگین و حتی عابر پیاده نیز از این محور آمدوشد می‌کنند که امیدواریم با احداث کمربندی جدید، مشکلات مرتفع شود.

کمربندی قم (بلوار امام علی) که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است، طولی نزدیک به ۲۰ کیلومتر دارد و در دو باند ماشین‌رو، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به میدان ۷۲ تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای محور قم - سلفچگان متصل می‌کند. 

ترافیک سنگین خیابان‌های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریع‌تر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بالعکس را طی کنند و به مقصد برسند. 

وی با اشاره به هفته پایانی تعطیلات تابستانی و افزایش حجم ترافیک در محورهای اصلی، گفت: سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی و عدم توجه به جلو چهار عامل مهم وقوع حوادث رانندگی می‌باشد.

جانشین رئیس پلیس‌راه قم به رانندگان توصیه نمود: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صبور بودن، از سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین انحراف به چپ خودداری نمایند و در صورت احساس خستگی مدت کوتاهی استراحت نمایند و سپس به ادامه مسیر بپردازند.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.