عباس پورمیدانی روز پنجشنبه  در پایان جلسه ستاد اربعین جهاد کشاورزی قم در سالن جلسه های این سازمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ و همسو با سایر اقشار جامعه در آیین پیاده روی باشکوه اربعین حسینی حضور جدی و فعالی را دارد، و در این راستا با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های واحدهای زیر مجموعه و وابسته به خود برنامه های گوناگونی را نیز تدارک دیده است.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه جهاد کشاورزی قم در اربعین حسینی ۹۷ افزود: سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل کمک های کشاورزان و تولید کنندگان کشاورزی قم جمع آوری شد.

رئیس جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیون ریال از این کمک ها به صورت نقدی بوده است، گفت: پیش بینی می کنیم امسال نیز با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته و آگاهی بهره برداران و تولید کنندگان و کارکنان در ارگان های ذی ربط مبلغ بیشتری جمع آوری شود و در این ثواب خیر سهم مضاعفی را داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قم یکی از استان هایی است که به لحاظ اتحادیه ها و تعاونی های مختلف تولیدی و همچنین انسجام و تشکل سرمایه ای شرایط خوب و بسیار مطلوبی را دارا می باشد.

وی یادآور شد: اتحادیه های مذکور هم از نظر فنی و علمی و همچنین تجاری بسیار قوی عمل می کنند و اکثر آنها در مقوله تامین نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان، فروش محصول و مدیریت واحدهای تولیدی فعالیت فوق العاده ای دارند.

پور میدانی با اشاره ظرفیت منحصر به فرد تعاونی های کشاورزی قم در زمینه دام و طیور بیان کرد: در موضوع تولیدات کشاورزی تعاونی های مستعد و خیلی خوبی در استان وجود دارد، و برغم برخی ضعف ها، چون به مفهوم کارکرد تعاونی ها در امر تولید اعتقاد داریم آنها را تقویت نموده و منسجم می کنیم که تعاونی گلخانه داران از جمله آن به شمار می آید.

وی بیان داشت: با توجه به گستره بیشتری که تولیدات گلخانه ای در آینده در قم خواهند داشت تعاونی های آنها را بیش از پیش ارتقا می دهیم.

هم اکنون ۴۹ هکتار گلخانه در قم در حال بهره برداری است و بیش از ۶۰ هکتار نیز در حال احداث است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.