به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص شهر مقدس قم، افزود: هر کاری در این شهر صورت گیرد، تجلی جهانی خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در این شهر، بالغ‌بر ۱۷۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت جهان حضورداشته، در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی تحصیل می‌کنند.

وی به فعالیت ۳۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی شهر مقدس قم اشاره کرد و یادآور شد: شهر قم در عرصه نشر و انتشارات، دومین شهر بزرگ کشور به شمار می‌آید که در عرصه نشر معارف دینی نخستین شهر است.

وی بابیان این‌که در این شهر ذخایر بزرگی از کتاب‌های فاخر بین‌المللی گنجانده‌شده است، اظهار داشت: در قم بالغ‌بر ۲۰۰ رشته در عرصه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌شود؛ قم نیروهای فاخری را در جای‌جای جهان تربیت نموده است.

امام‌جمعه قم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به‌عنوان حوزه و نهاد دین، همواره قدردان خدمات و تلاش‌های دوستان در بخش راهبردی راه‌آهن کشور هستیم.

اعرافی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی، بهره‌گیری از راه‌آهن امر بسیار مهمی است که باید به سمت وضع مطلوب و توسعه حمل‌ونقل ریلی حرکت نماییم.

وی بابیان این‌که به‌رغم فعالیت‌های ارزشمند متولیان امر، حمل‌ونقل ریلی کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: اقدام‌های خوب راه‌آهن کشور دردهه‌های اخیر به‌عنوان وظیفه ملی و دینی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که باید هدف‌گذاری‌های راهبردی، دقیق و گام‌به‌گامی را در دستور کار قرار دهیم، خاطرنشان کرد: نگاه جامع، دقیق و ناظر به برنامه راهبردی، باید گستره بیشتری را پوشش داده، ارتباطات بین‌المللی و ریلی با کشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بر برخورداری و تقویت نگاه‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد و یادآور شد: همواره باید رویکردهای بین‌المللی را در سطوح مختلف فعالیتی ارتقا دهیم.

وی بر استفاده حداکثری از شرایط تحریم برای ارتقای خودکفایی‌ها تاکید کرد و گفت: احساس آرامش و راحتی مسافران و بهبود خدمات در راه‌آهن کشور مقوله‌ای ارزشمند است و امیدواریم همواره در راستای ارتقای این خدمات اقدام‌های عملیاتی ارزشمندتری در دستور کار قرار گیرد.

اعرافی، ارتباط راه‌آهن برون‌شهری و مترو را از همراهی‌های کلان و مهم برشمرد و ابراز داشت: اقدام‌هایی که راه‌آهن کشور در راستای ایجاد و تقویت همکاری‌ها انجام می‌دهد، بسیار ارزشمند است.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.