آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظم انقلاب اسلامی  اظهار داشت: نهج البلاغه کتاب بزرگ انسان ساز و حیات آفرین است و بدون تردید توجه و اهتمام هرچه بیشتر به سخنان گوهربار امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در این کتاب برجسته بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم حدودا به یکصد زبان ترجمه شده و از نهج البلاغه نیز ۲۰ ترجمه به زبان های زنده دنیا وجود دارد که به طور قطع باید افزوده شود، اظهار داشت: حدود ۳۰۰ شرح برای نهج البلاغه و تعدادی نهج البلاغه منظوم نیز نگاشته شده و همچنین اقداماتی در حوزه نرم افزارهای رایانه ای برای نهج البلاغه انجام شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان از توجه جدی به کتاب نهج البلاغه در درختواره جدید حوزه خبر داد و گفت: در حوزه های علمیه، اقدامات و فعالیت های مؤثری در رابطه با شناخت جایگاه و آشنایی با معارف نهج البلاغه صورت گرفته است، اما همچنان باید برنامه ها و گام های مؤثرتری در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به ویژگی های مهم شرح نهج البلاغه اثر مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین ویژگی های این کتاب را مطابقت آن با واقعیت های امروز جامعه و تحلیل ها و رویکردهای اجتماعی، تاریخی و سیاسی آن دانست و گفت: این ویژگی برجسته، این اثر ارزشمند را نسبت به دیگر شرح های نهج البلاغه متمایز ساخته و این رویکرد کاملا نمایان است.

اعرافی با بیان اینکه در این سه جلد کتاب، قدرت تأثیرگذاری، تقوا و اخلاص رهبر معظم انقلاب نیز کاملا مشهود است، خاطرنشان کرد: این اثر ارزشمند نشان دهنده اندیشه منسجم، موج آفرین و هدایتگر مقام معظم رهبری است و نخ تسبیحی از جوانی تا امروز ایشان است و انسان با خواندن این اثر برای حضور در میدان عمل تشویق و ترغیب می شود.

وی در پایان با بیان اینکه نهج البلاغه امروز نیز می تواند جهان را تکان داده و موج انقلاب و مبارزه با ظلم و استکبار را به پیش ببرد، تصریح کرد: شجاعت و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمنان و نهراسیدن از تهدیدات مستکبران، نهج‌البلاغه عینی و عملی است که مایه افتخار حوزه و جبهه مقاومت است.

مراسم رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظم انقلاب به همت مؤسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی دفتر قم با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد.

جلد چهارم این اثر ارزشمند که به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با نهج البلاغه در سایر سخنرانی‌ها اختصاص دارد، برای انتشار در دستور کار قرار گرفته است.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.