اسرافیل شعاعی روز سه‌شنبه در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دفتر سرپرستی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) قم افزود: ۱۴۰ هکتار مساحت کل این شهرک صنعتی بوده که تاکنون ۸۰ هکتار از آن واگذارشده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مساحت این شهرک صنعتی برای مباحث مربوط به فضای سبز، معابر و راه‌های دسترسی در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی ثامن الائمه به دلیل نوع کارکرد خود یکی از کم‌نظیرترین شهرک‌های صنعتی کشور است.

شعاعی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۳۰ قرارداد واگذاری در این شهرک صنعتی به مرحله انعقاد رسیده و ۴۵ هکتار از مساحت این شهرک برای واگذاری زمین در حال تامین زیرساخت‌های لازم است.

وی بیان کرد: در شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع)، ۸۸ واحد صنعتی تاکنون به بهره‌برداری رسیده که ۸ واحد دراین‌بین راکد هستند.

وی ابراز کرد: همچنین برای احداث واحدهای جدید در این شهرک صنعتی نیز سرمایه‌گذاران و فعالان این صنعت اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: میزان آب تامین شده فعلی این شهرک ۱۵ متر بر ثانیه است و میزان آب موردنیاز آن با تکمیل ۴۵ هکتار باقی‌مانده باید به ۲۸ متر بر ثانیه برسد.

شعاعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای فعال این شهرک هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با تامین آب، برق و تلفن ندارند.

وی گفت: ازنظر خدمات ایمنی مشکلی در این شهرک وجود نداشته و خودروهای آتش‌نشانی به‌صورت شبانه روی در آن مستقر هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

استاندار قم امروز از سه واحد تولید چوب و مبلمان و زیرساخت‌های شهرک صنعتی ثامن الائمه بازدید به عمل آورد و سپس در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.