مهرداد غضنفری روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درسالن جلسات استانداری قم افزود: همچنین اختیارات و روند پذیرش وثیقه و ضمانت نامه های بانکی نیز روند مطلوبی در سطح استان در حال انجام است.
وی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸، استرداد ارزش افزوده منوط به بازگشت ارز شده و باید آن بخش از تعهد ارزی که صورت می گیرد به تناسب آن استرداد انجام شود تا روند تولید با رخنه روبه رو نشود.
غضنفری با اشاره به مشکلات ارزی واحدهای صنعتی بیان کرد: هر درصدی از ارزش افزوده که برگشت داده شود به همان میزان درصدی از سپرده انجام شده استرداد شود تا واحدهای تولیدی با مشکل روبه رو نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان وضعیت ایمنی شهرک های صنعتی استان گفت: در این رابطه از نظر قانون مشکلی در تجهیز و رعایت اصول استاندارد وجود ندارد اما دستگاه های مسئول باید به وظایف خود عمل کنند.
غضنفری خاطرنشان کرد: نسبت به اندیشیده شدن تدابیر ایمنی و به ویژه آتش نشانی در جوار واحدهای تولیدی و صنعتی درحال دریافت مجوز احداث، باید حساسیت های لازم انجام بگیرد.
۱۲ مرداد ماه سال جاری چند واحد صنعتی تولید رنگ و الیاف شهرک شکوهیه دچار آتش سوزی گسترده شد.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار قم برگزار و مباحث مربوط به اشتغال، احیای واحدی راکد و توسعه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در آن مطرح و تبادل نظر شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.