معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از تشکیل ستاد گادم دوم انقلاب اسلامی با حضور 40نفر از نخبگان زیر40سال در پایان شهریورماه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی‌مقدم، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) امروز ۱۵ مردادماه در نشستی با عنوان «گام دوم انقلاب و ضرورت الزامات عملکرد ستادی و جهادی» که در ساختمان مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) برگزار شد، گفت: رسانه‌ها در رساندن پیام انقلاب نقش جدی دارند و جهت‌دهی به افکار مخاطب را به درستی می‌توانند انجام دهند، دشمن برای کار رسانه‌ای و ایجاد فضای مخرب هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب با زحمات فراوانی نگاشته شده‌است، افزود: دشمنان غربی پیش از صدور بیانیه گام دوم در این تصور بودند که انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارد اما بیانیه گام عملکرد و گفتار آن‌ها را نقش بر آب کرد.

مقدم بیان کرد: در شورای مجمع جهانی اهل بیت قرار بر این است که بیانیه گام دوم به هشت زبان زنده دنیا ترجمه شود و تا کنون ۲۰ الی ۳۰ جزوه تحقیقاتی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شده‌است، هدف از این این بیانیه رسیدن به تمدن عالی اسلامی است و تحقق نکات بیانیه زمینه را برای ظهور مهدی(عج) فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه بر آماده‌سازی برای حکومت حضرت مهدی(عج)، همچنین تحقیق و پژوهش بر اندیشه‌های امام و زنده نگه داشتن فقه پویای جواهری، نقش زمان و مکان در اجتهاد و جاودانگی اسلام است.

اصلاح‌طلب و اصولگرا در بیانیه معنا ندارد
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه نگاهی به شرق و غرب و اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد بلکه مردم را به دو دسته انقلابی و غیر انقلابی دسته‌بندی کرده‌است و لذا لازم است در فضای رسانه این مطلب جا افتد که امروز اصلاح طلبی و اصول‌گرایی مطرح نیست بلکه انقلابی بودن مهم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه بیش از ۲۰ بار بر نقش جوانان، نخبگان و بانوان تاکید داشتند و ایشان معتقد بودند که بانوان تاثیر گسترده‌ای بر زنده نگه داشتن انقلاب دارند و علاوه بر این مقام معظم رهبری بر شعارهایی مثل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاکید ویژه داشتند.

مقدم بیان کرد: ریشه شعارهای انقلاب اسلامی قرآن کریم است، نکته مهم دیگر در بیانیه گام دوم علل ماندگاری جمهوری اسلامی است زیرا همگان می‌دانند که در ۱۵ ماهه اول انقلاب اسلامی ۱۳ کودتا در ایران برپا شد که همه آن‌ها شکست خورد و امروز انقلاب اسلامی همچنان استوار و محکم پابرجاست؛ پس از سرکوب شدن کودتا معاندین، منافقین را علیه انقلاب اسلامی تحریک کردند و لذا زمانی که دشمنان متوجه استواری انقلاب اسلامی شدند تلاش کردند تا درون انقلاب تفرقه‌افکنی کنند اما باز ناکام ماندند.

عضو ستاد گام دوم انقلاب گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب رهبری با صلابت و حضور همه جانبه مردم علت اصلی ماندگاری انقلاب است؛ تشکل رسانه‌ای قوی برای گسترش بیانیه گام باید تشکیل شود تا این بیانیه به زبان هنری و رسانه به جهانیان منتقل شود.

استفاده از ظرفیت ۳۵۰۰ مبلغ در تبیین بیانیه گام دوم

مقدم افزود: به کارگیری ظرفیت‌های عرصه بین‌الملل با همراهی ۸۴ کشور و ۳ هزار ۵۰۰ مبلغ عضو مجمع جهانی اهل بیت، هماهنگی با اداره کل رادیو و تلویزیون برای ساخت مستند یا تشکیل میزگردهای مختلف با محوریت گام دوم انقلاب و اقدامات پژوهشی گسترده در این زمینه از ضرورت‌های تشکیل ستاد بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از شیعه و سنی و اقوام مختلف و.. اسمی نمی‌برد و بلکه تاکید بر وحدت دارند و لذا ایشان تذکر می‌دهند یکی از اهداف اصلی دشمنان تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است که برای این امر هزینه‌های گزاف پرداخت کردند اما شیعیان نباید وارد این بازی شوند.
مقدم یادآور شد: ستاد گام دوم انقلاب متشکل از ۴۰ جوان نخبه زیر ۴۰ سال که در بخش‌های مختلف داوطلبانه و به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و عملکرد اصلی آن‌ها مطالبه‌گری در زمینه محورهای بیانیه گام دوم است.

یادآور می‌شود، ۳۱ شهریور ماه همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی مرحله عملیاتی ستاد گام دوم انقلاب تاسیس خواهد شد و چارت اصلی عملکرد این ستاد در وب‌سایت رسمی ستاد  گام دوم انقلاب تشریح می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.