محمود سیجانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بر اساس وظیفه اجتماعی خود،‌ اجازه نخواهیم داد تا صنایع آلاینده و مضر برای سلامت انسان‌ها و محیط‌زیست در قم فعال شود.

وی بیان کرد: برای اجرای قانون هوای پاک در بخش صنعت استان تلاش می‌کنیم و بر همین اساس تمام واحدهای صنعتی استان ازنظر شاخص آلایندگی پایش و واحدهای آلاینده برای ادامه فعالیت،‌ موظف به رعایت استانداردهای تعیین‌شده در این زمینه می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم به واحدهای صنعتی استان که در این رابطه با مشکلاتی روبه‌رو هستند،‌ کمک خواهد کرد تا با نصب تجهیزات موردنیاز،‌ سطح آلایندگی خود را کاهش دهند.

سیجانی گفت:‌ با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم برای استقرار صنایع پاک در استان تلاش می‌کنیم تا افزایش حجم تولید و اشتغال استان همراه با رعایت ضوابط زیست‌محیطی باشد.

وی بیان کرد: نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورداستفاده در واحدهای صنعتی استان ازجمله راهکارهای مؤثر برای کاهش حجم آلودگی‌های صنعتی است که در این زمینه تسهیلات بانکی به متقاضیان داده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ توسعه صنعتی استان بر اساس راهبرد حفظ محیط‌زیست انجام خواهد شد و در این زمینه سلامت مردم را فدای مسائل اقتصادی نخواهیم کرد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.