به گزارش روز دوشنبه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان افزود: شهرداری، دستگاه های زیربنایی مانند آبفا، برق، گاز و غیره به همراه سایر دستگاه های عضو ستاد باید به صورت مجدانه در نوسازی بافت های ناکارآمد تلاش نمایند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی قم گفت: ستاد بازآفرینی شهری، محرک توسعه است و نتیجه و برآیند آن اقدام هایی است که بنیاد مسکن در بافت های فرسوده قم به شکل موثر و کارآمد در حال انجام استو

صبوری همچنین از نقش موثر تسهیلات بانکی به عنوان محرک نوسازی بافت فرسوده یاد کرد و ادامه داد: تفاهم نامه ای بین شرکت بازآفرینی شهری کشور و بانک مسکن به امضا رسیده است که بر اساس آن ،برای دریافت تسهیلات نوسازی با نرخ سود ۹ درصد توافق شده است.

وی ابراز داشت: از حدود ۴۰۰ سهمیه اختصاصی برای دریافت تسهیلات بانکی ۹ درصد تنها ۸۰ مورد جذب شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و استفاده از همه ظرفیت های تبلیغی باید در خصوص این تسهیلات به مردم آگاهی داد و از آن ها برای استفاده از آن دعوت نمود.

صبوری در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در سامانه خرید بلیت اینترنتی از مبدأ قم تنها سفر به سه استان تعریف شده است.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی در خصوص سفر از مبدأ قم به عنوان یکی از مراکز مهم مذهبی و زیارتی کشور و شاهراه ۱۷ استان به سایر استان ها انجام شود تا مردم بتوانند در سامانه های برخط و اینترنتی از مبدا قم به سایر استان ها نیز بلیت تهیه نمایند.

وی در خصوص ساماندهی میدان ۷۲ تن و خدمات مناسب به مسافران نیز گفت: حضور و انتظار مسافران برای خودروهای سواری و اتوبوس در این مکان جلوه خوبی ندارد و اغلب شاهد تصادف ها و صدمات مالی و جانی در این منطقه هستیم که در این خصوص باید هر چه سریع تر برای جانمایی درست و مناسب پایانه های مسافربری در سطح شهر چاره ای اندیشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای استقبال همشهریان و هم استانی ها از ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نوسازی ناوگان و استفاده از شرکت های به نام و متخصص حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد.

مجموع کل مساحت قم ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار است که چهار هزار و ۸۰۹ هکتار از بافت این شهر، فرسوده و ناکارآمد است.

این میزان بافت فرسوده شامل بافت تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های ناکارآمد میانی و بافت هایی با پیشینه روستایی است که نیازمند بهسازی، نوسازی و یا بازسازی می باشد.

بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ تن معادل بیش از ۷۰ درصد جمعیت قم در بافت های ناکارآمد این شهر سکونت دارند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.