به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاه‌برداری با شگرد اخذ وام، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با خودروهای گران‌قیمت و جعل عناوین مدیرعامل شرکت و قاضی اقدام به شناسایی سوژه‌های خود که غالباً بانوان می‌باشد، کرده و پس از آشنایی مقدماتی در پوشش اخذ وام بانکی، مبالغی از آنان برای افتتاح حساب دریافت و سپس متواری می‌شود.

آقاخانی ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های پلیسی، متهم به هویت «علیرضا مشهدی غلام» دارای ۹ فقره سابقه کیفری شناسایی و طی نیابت قضایی در پایتخت پس از تعقیب و مراقبت دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی به‌عمل‌آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد و  تاکنون نیز ۱۳ تن شاکی با مصادیق کلاه‌برداری،سرقت و اعمال منافی عفت از استان‌های مختلف به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال کلاه‌برداری شناسایی‌شده‌اند.

وی ابراز داشت: با توجه به دستور قضایی مبنی بر انتشار تصویر بدون پوشش متهمان و با عنایت به اینکه کلاه‌برداری با این شگرد همچنان در سایر استان‌ها متصور می‌باشد، مالباختگان می‌توانند برای شکایت به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.

وی به همشهریان بخصوص بانوان توصیه کرد: شهروندان توجه داشته باشند که برای اخذ وام و تسهیلات باید صرفاً به بانک‌ها مراجعه کنند و اشخاصی که به‌ظاهر دارای تمکن مالی و از روابط عمومی بالایی برخوردار هستند به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نبوده چراکه امکان خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری متصور می‌باشد.

آقاخانی تصریح کرد: سرانجام متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.