محسن بهشتی شامگاه  یکشنبه در جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سالن جلسات استانداری افزود: تلاش می شود این طرح جامع تا پایان سال به صورت کامل تدوین و نهایی شود.
وی با اشاره به ساماندهی میدان مطهری عنوان کرد: دغدغه پیمانکار و سرمایه گذار کنونی در رابطه با ساماندهی این میدان، تهیه طرح یکپارجه برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است.
وی ادامه داد: سرمایه گذار فعال در این طرح، از سه ضلع میدان مطهری تاکنون ضلع جنوبی آن را به صورت کامل تملک کرده و در صورتی که طرح شهرداری در این رابطه تکمیل شود روند ساماندهی آن آغاز می شود.
بهشتی تصریح کرد: این سرمایه گذار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اطراف این میدان را به صورت کامل تملک کرده است.
وی اضافه کرد: میدان مطهری از ابعاد ترافیکی، معماری و شهرسازی مبدا بسیاری از جریان های جاری شهر است که در این بین مساله ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخودار است.
بهشتی اضافه کرد: حذف کامل تردد خودرو از این میدان و عبور ترافیک از زیر سطح با هزینه های سنگین اعتباری همراه بوده و با توجه به اهمیت ترافیکی این میدان جنبه عملیاتی ندارد.
وی ترافیک را مساله اصلی در این میدان دانست و تصریح کرد: باتوجه به عناصر مختلف در این میدان عبور ترافیک از سطح امر اجتناب ناپذیری است و باید طراحی دقیقی باز شدن گره های ترافیک در آن اندیشیده شود.
وی افزود: تعیین تکلیف جداره و کف سازی و نوع تراکم و سطح اشغال میدان مطهری مساله ای بوده که باید در ۲ ماه آینده تدوین و طرح های مطالعاتی آن کامل شود.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات بازار شمسه گفت: نبود امکانات لازم برای تردد افراد معلول و سالمندان از معضلات و دغدغه های مهم شهروندان و زائران در ارتباط با این بازار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: باید آسانسوری مجزا برای استفاده افراد سالمند و معلول و عدم اجبار برای عبور از مساحت بزرگ این بازار برای افرادی که تمایلی برای ورود به بازار ندارد، جانمایی و نصب شود.
در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
دومین جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با حضور بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد و مشکلات مربوط به ساماندهی اطراف حرم مطهر به ویژه میدان مطهری، بازار شمسه و آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی محلات هدف بازآفرینی در آن بحث و تبادل نظر شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.