رسول منعم شنبه شب در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه «ازدواج آسان، عشق پایدار» در سالن بعثت فرهنگسرای جوان، با تبریک هفته ازدواج و تقدیر از دست اندرکاران و سمن های فعال در برنامه های این هفته افزود: ازدواج یکی از سنت های حسنه در اسلام می باشد که بسیار مورد تاکید بزرگان دین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر مساله ازدواج پایدار، بهنگام و آگاهانه تاکید شده است، افزود: دولت تدبیر و امید با همکاری نمایندگان در ۲ سال گذشته در راستای رشد، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان گام های مثبتی را برداشته است.  

وی با اشاره به صدور مجوز مرکزهای مشاوره ازدواج در سطح کشور خاطرنشان کرد: در استان قم شش موسسه مجوز فعالیت در این زمینه گرفته اند و چهار موسسه دیگر نیز در مراحل اخذ مجوز قرار دارند.   

منعم با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج گفت: در سال گذشته، برگزاری ۲۴۷ کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ هزار و ۵۳۸ تَن، یکی از اقدام های این اداره کل در موضوع ازدواج بود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در قم اظهار کرد: هفته گذشته در برنامه ای با حضور مسئولان، رقمی بالغ بر یک میلیارد تومان برای زوج های نیازمند جمع آوری شد.

وی برگزاری جشن هلهله فرشته‌ها در گلزار شهدا، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی در زمینه ازدواج، برپایی نمایشگاه ملزومات ازدواج با عنوان «ازدواج آسان، عشق پایدار»، جشن ازدواج، تجلیل از خیران فعال در حوزه ازدواج و رونمایی از تولیدات رسانه ای زندگی موفق را از جمله برنامه های هفته ازدواج در استان برشمرد.  

 هزینه زیارت، خانه‌سازی و ازدواج تامین می‌شود  

نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ازدواج یک سنت موکد دینی ما است.   

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری خاطرنشان کرد: خداوند متعال وعده فرموده است که هزینه زیارت، خانه‌سازی و ازدواج تامین می شود.

وی افزود: یکی از موانع ازدواج و افزایش سن ازدواج این است که طرفین صبر می کنند که همه امکانات زندگی تامین شود که همه اینها شاید فقط در قشر خاصی فراهم شود، از این رو در این امر باید به توصیه روایات اعتماد و ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در برخی از شهرها، بر مساله فرهنگ سازی درست در زمینه ازدواج در جامعه تاکید کرد و گفت: باید به مسائلی که در روایت های ما به عنوان خمیرمایه زندگی تاکید شده است، مورد توجه قرار بگیرد و رسوم غلط اصلاح شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، به مساله شناخت و معرفت در زندگی تاکید و اظهار کرد: زندگی باید به گونه ای باشد که زن بتواند به همسر خود به عنوان تکیه گاهی مطمئن اتکا کند.

ذوالنوری به مشاوره پیش از ازدواج و امور زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: مراجعه به مشاور امین و فهیم می تواند بسیاری از مشکلات زندگی را رفع کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که وجود مبارک امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) که به عنوان مصادیق انسان کامل که الگوهای برتر بشریت هستند، برای ما مورد تاسی و اتکا باشد و ان شاءالله بتوانیم به آنها متکی باشیم.  

وام در کمترین زمان و با کمترین ضامن در اختیار زوج ها قرار بگیرد

همچنین سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این آیین، با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: مجموعه استانداری و وزارت ورزش و جوانان بر اساس رسالت خود، بنا دارند که با توجه به حضور خوب سمن‌ها، برنامه‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج را به سه تا پنج سال پس از ازدواج نیز ادامه دهند.  

محمدرضا گروسی با بیان اینکه در تسهیلات ازدواج رشد خوبی را داشته ایم، افزود: چند روز قبل جلسه ای با مدیران بانک ها برگزار شد و بر اساس دستور استاندار به آنها تاکید شد تا وام ها در کمترین زمان و با کمترین ضامن در اختیار زوج ها قرار بگیرد.

«شاهین فرهنگ» از استادان دانشگاه نیز در این آیین درباره ازدواج و مسائل پیرامون آن مطالبی را بیان کرد.

در این مراسم از مجموعه کلیپ «آموزش مهارت‌های زندگی» دکتر شاهین فرهنگ که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم توسط موسسه مردم نهاد سرزمین مادران تهیه شده است، رونمایی شد.  

در این آیین، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

دومین نمایشگاه «ازدواج آسان، عشق پایدار» با ۲۸ غرفه، تا ۱۶ مردادماه جاری در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب نمایشگاه دائمی قم برای بازدید عموم به ویژه زوج های جوان دایر است.

یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری قمری به نام «روز ازدواج» و اول تا هفتم ذی‌الحجه به عنوان «هفته ازدواج» نامگذاری شده که امسال هفته مذکور مصادف با ۱۲ تا ۱۸ مردادماه جاری است.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.