آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان و ادامه تحریم های فزاینده دشمنان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دو زبان دارد، یکی زبان منطق و گفت وگو و حکمیانه است و آنجا که لازم باشد بکارگرفته می شود، زیرا حرکت ایران اسلامی یک حرکت منطقی و قانون مدارانه است.

وی در ادامه افزود: دومین زبان جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید و تحریم مستکبران است که با اقتدار نظامی هرگز در برابر آنها تسلیم نخواهد شد و در برابر ظلم و تجاوز دشمنان، با تمام قدرت ایستادگی خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته از تحریم محمدجواد ظریف خبر داد. دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام شده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کشتی متجاوز انگلیسی را در برابر اشغال غیرقانونی کشتی کشورمان متوقف کرده اند، اظهار داشت: یکی از دلایل شکست ایران در گذشته در برابر متجاوزان، نیروی دریایی زورمند آنها بود، اما امروز شاهدیم که دشمنان در برابر نیروی دریایی مقتدر کشورمان به زانو درآمده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از اصحاب رسانه در کشورمان، تصریح کرد: امروز جریان رسانه در جهان در دست امپراتوری های رسانه ای ظالم و ستم پیشه است که همچون اختاپوس تمام شریان های اطلاعاتی و خبررسانی جهان را زیر یوغ خود گرفته اند.

اعرافی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی و جبهه مقاومت، جریان درست اطلاع رسانی را در برابر رسانه های غربی پایه گذاری کرده اند، گفت: خبرنگاران باید با صداقت و امانت داری، علم و آگاهی، بینش و تحلیل درست، شفقت و دلسوزی و نقد سازنده و حمایت از اقدامات صحیح، رسالت خود را به انجام برسانند.

شورای عالی فرهنگ عمومی در نخستین سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۷ مردادماه را «روز خبرنگار» نامگذاری کرد و همه ساله در این روز برای قدردانی و پاسداشت تلاش های خبرنگاران برنامه‌هایی تدارک دیده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: امروز حکومت و خانواده ها باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم بیاورند، زیرا یکی از مشکلات جدی کشورمان، بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش رشد جمعیت است.

اولین روز از ماه ذی الحجه مصادف با سالروز پیوند آسمانی و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) روز ازدواج نامگذاری شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: میان انعطاف و واگرایی و جمود و نقدناپذیری، راه سومی وجود دارد که ما نقدهای درست و صحیح را می پذیریم، اما با هیچ بهانه ای از اصول و آرمان ها و ارزشهای اسلامی و انقلابی خود دست برنمی داریم.

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با بیان اینکه لقمه حرام، انسان، خانواده و جامعه را ضایع و تباه می کند، اظهار داشت: در آموزه های دینی برای لقمه حرام و سفره ناپاک آثار و عواقب شومی ذکر شده است که اگر مورد توجه مردم قرار گرفته و از آن فاصله بگیرند، یکی از موانع مهم کمال انسان برداشته می شود.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.