محمد قادری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام‌های این جمعیت برای غنی‌سازی اوقات فراغت در استان افزود: برنامه‌های آموزشی مهارتی جمعیت هلال‌احمر در ایام تابستان افزایش می‌یابد که هدف از این دوره‌های علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت،‌ مهارت‌آموزی به نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: علاوه بر دوره‌های آموزشی مانند امداد و نجات، فن ورز داروخانه ،‌ آموزش رایانه،نرم‌افزارهای مختلف و زبان خارجی،‌ مهارت‌های زندگی و اقدام‌های پیشگیرانه در برابر حوادث و بیماری‌ها از جمله آموزش‌های مراقبتی برای جلوگیری از ایدز و هپاتیت در دستور کار جمعیت هلال‌احمر است.

کارشناس جوانان جمعیت هلال‌احمر قم، با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان افزود:‌ موازی کاری و عدم همپوشانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله مهم‌ترین چالش‌های موجود در این زمینه می باشد.

وی ادامه داد: در حالی جمعیت هلال‌احمر این امکان را دارد که در صورت تامین سالن مناسب، دوره‌های مختلف با سطح مخاطب بیشتر را برگزار کند که برخی نهادها دارای چنین سالن‌هایی هستند و در صورت همکاری در این زمینه می‌توان شاهد برگزاری برنامه‌های اثرگذارتر در استان بود.

قادری، تعیین زیرساخت‌های  ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت را مقدمه برنامه‌ریزی برای همگرایی و استفاده از این ظرفیت‌ها دانست و گفت: باید از این زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها در راستای غنی‌سازی هر چه بهتر اوقات فراغت جوانان استفاده کرد.

۲۲ هزار تن عضو فعال در جمعیت هلال‌احمر قم وجود دارد ضمن اینکه بالغ بر ۱۰۶ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که درآنها آموزش ها مختلف امدادی به مردم داده می شود.

هلال احمر استان برای پنجمین سال متوالی در سال گذشته در حوزه جوانان به عنوان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت انتخاب شد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.