سید ناصر علایی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۲۶۵ مدرسه با سه هزار و ۸۸ کلاس درس و زیربنای ۴۰۶ هزار مترمربع توسط خیران در قم ساخته شده است.

وی با بیان این که در ساخت مدارس به مسائل تربیتی توجه می شود، اضافه کرد: در این راستا در تمام مدارس جدیدالاحداث نمازخانه های زیبا و مجلل ساخته می شود و تاکنون ۴۱ باب نمازخانه با ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا در مدارس قدیمی احداث شده است.

به گفته وی، ۱۱ سالن ورزشی با ۹ هزار مترمربع زیربنا، ۱۰ کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه با زیربنای چهار هزار مترمربع نیز توسط خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

کمبود زمین برای احداث مدرسه

اعلایی تصریح کرد: در حال حاضر کمبود زمین یکی از مهم ترین مشکلات است که با آن روبرو هستیم و باید فکر اساسی دراین رابطه انجام شود

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷۰ هزار مترمربع زمین، خانه و باغ توسط خیران برای ساخت مدرسه در قم اهدا شده است.

وی ادامه داد: اهدای زمین در مناطقی از جمله بلوار غدیر، ۱۵ خرداد و شهرک فاطمیه از اولویت های مهم برای ساخت مدرسه در قم می باشد.

اعلایی  گفت: مجمع خیران مدرسه ساز قم در سال ۱۳۷۷ تشکیل شده است و بیش از  ۵۰۰ عضو دارد که حدود ۶۰ تَن از آن ها خانم هستند.

به گفته وی، جوان ترین فرد مجمع ۳۷ سال و پیرترین ۸۵ ساله است و مجمع خیران مدرسه ساز استان قم جزو استان های پیشتاز در ساخت مدرسه و اهدای زمین می باشد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.