به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، احمد دادآفرین روز شنبه در گفت‌وگویی اضافه کرد: این ماشین‌آلات شامل بیل مکانیکی زنجیری مجهز به پیکور، اسکید لودر، کمرشکن دومحوره، قیر پاش، لجن‌کش، لگن کمپرسی، رکتی فایر سه فاز و بیل برف‌روب می‌شود.

وی گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خریداری‌شده به‌جز بیل‌های برف‌روب و کمرشکن دومحوره، به محل آشیانه این اداره کل انتقال داده‌شده‌ که به‌زودی بیل‌های برف‌روب و کمرشکن طارق نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی بابیان اینکه هزینه خرید این ماشین‌آلات از اعتبارات سازمان راهداری تامین شده است، اظهار کرد: تعداد ادوات خریداری‌شده ۱۲ دستگاه است که ازجمله آن می‌توان به سه دستگاه تعداد لگن کمپرسی و ۲  دستگاه بیل برف‌روب اشاره کرد.

رئیس اداره ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بیل مکانیکی خریداری‌شده، می‌توان به قدرت موتور این دستگاه اشاره کرد که بالغ‌بر ۱۷۸ اسب بخار توان دارد و وزن عملیاتی آن نیز ۲۲ تُن است.

وی گفت: از قابلیت‌های منحصربه‌فرد اسکید لودر نیز که در بین اپراتورهای این دستگاه بانام باب‌کت شناخته‌شده است، می‌توان به قابلیت اتصال این دستگاه به بیش از ۱۰۰ قطعه کاربردی نظیر بیل، لیفتراک، کاتر آسفالت، بک‌هو و قیچی آهن‌بُر اشاره کرد.

دادآفرین اضافه کرد: توان این دستگاه ۸۵ اسب بخار است که به دلیل ساختار اهرمی سکان هدایت چرخ‌ها، قابلیت دور زدنِ درجا را نیز دارا می‌باشد.

وی گفت: اسکید لودر به دلیل قابلیت ارائه خدمات  متنوع (بااتصال وسایل جانبی) می‌تواند در انجام اموری مانند پاک‌سازی شانه نیوجرسی‌ها و گارد ریل‌ها، تسطیح شانه راه‌ها، بارگیری کامیون‌ها و بُرش مورداستفاده قرار گیرد.

وی در خصوص کاربرد دیگر دستگاه‌ها گفت: دستگاه لجن‌کش برای تخلیه آب‌های سطحی، جمع‌آوری سیلاب‌های حاشیه و دهانه پل‌های جاده‌ای و همچنین به‌واسطه طول مناسب شلنگ مکش آن، می‌توان نسبت به تخلیه چاه نیز از آن استفاده کرد.

دادآفرین خاطرنشان کرد: بی‌تردید توانمند شدن ناوگان بزرگ راهداری قم موجب افزایش توان عملیاتی این اداره کل در راستای تامین ایمنی و صیانت از محورهای جاده‌ای استان می‌شود.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

۷۴۰۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.