رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جایگاه قم از بعد علمی و پژوهشی در سطح بین الملل مغفول مانده است و هنوز نتوانسته ایم قم را به لحاظ تولید علم و پژوهش در عرصه جهانی به خوبی معرفی کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محمد حیدری امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری در خصوص برنامه های فرهنگی روز قم عنوان کرد: سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم در 23 ربیع الاول به نام روز قم، یک ظرفیت بسیار مهم فرهنگی است و نباید به راحتی از کنار این ظرفیت مهم در جهت معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و شهر قم گذشت.
وی اظهار کرد:جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که تلاش می کند کارهای بر زمین مانده را با حضور صاحبنظران و نخبگان علمی و پژوهشی به سرانجام برساند و پاسخی برای دغدغه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیدا کند.
حیدری بیان کرد:اگر پیرامون برنامه های علمی،فناوری،فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه های مرتبط به روز قم،اقدام و فعالیتی مغفول مانده است جهاد دانشگاهی با همه ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و پژوهشی می تواند به موضوع ورود پیدا کند.
وی گفت:یکی از پیشنهادات مهم در مورد تدوین برنامه های فرهنگی روز قم این است که از نمایندگان امور خارجه در قم دعوت شود تا در کنار صاحبنظران و نخبگان بتوانیم در بعد بین المللی نیز به برنامه ریزی بپردازیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم افزود: قم به نام حضرت معصومه(س) شناخته می شود، هر چند هنوز در بعد بین المللی و فراملی به خوبی نتوانسته ایم این شهر را معرفی کنیم و ظرفیت های معنوی و علمی و زیارتی و گردشگری آن را به جهان بشناسانیم.
وی تصریح کرد: باید نام گذاری روز قم، فراتر از این شهر معرفی شود و برنامه ریزی جامعی در مورد معرفی قم با محوریت حضرت معصومه(س) در سطح جهانی داشته باشیم.
حیدری اظهار کرد: متاسفانه جایگاه قم از بعد علمی و پژوهشی در سطح بین الملل مغفول مانده است و موفق نشده ایم قم را به لحاظ تولید علم و پژوهش در عرصه جهانی به خوبی معرفی کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: جایگاه قم در علم و پژوهش، بالنده است در این میان حوزه علمیه قم ظرفیت های علمی فراوانی دارند و برخی از شخصیت های جهانی در قم و در دامان حوزه پرورش یافته اند و تحویل جامعه اسلامی شده اند.
وی گفت: دانشگاه الازهر در مصر یکی از مراکز مهم جهانی است که بسیاری از نخبگان علاقه دارند در این دانشگاه فعالیت علمی داشته باشند و به مطالعه بپردازند و با هیات علمی آن همکاری داشته باشند.
حیدری افزود:در قم نیز حوزه های علمیه و مراکز علمی وجود دارد که می تواند پرآوازه باشد، به شرط اینکه در جهت معرفی این ظرفیت ها در سطح جهانی تلاش کنیم.
وی عنوان کرد:باید بر روی حوزه و مراکز علمی قم بیشتر تمرکز کنیم، برخی از پژوهش ها و تولیدات علمی در قم در رفع مسائل و دغدغه ها، بعدی بین المللی دارند و علاقه مندان زیادی درصدد هستند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی بیان کرد:با چنین ظرفیت علمی در قم، افراد غیر مسلمان نیز می توانند با شناختی که از این شهر پیدا می کنند از توانمندی های علمی بهره مند شوند.
حیدری گفت:ما می توانیم در روز قم به معرفی شخصیت های جهانی که در این شهر پرورش یافته اند بپردازیم و قم را از نظر بنیه علمی در سطح بین المللی بشناسانیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.