یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.
دکتر احمد رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، با تاکید بر زود خوابیدن کودکان در ساعات ابتدایی شب عنوان کرد: کودکان باید در جهت زودخوابیدن ترغیب شوند و میزان خواب آن ها به درستی کنترل شود.
این متخصص کودکان و نوزادان افزود: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.
وی اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی،خواب و بیداری کودکان نیز تحت تاثیر شرایط قرار گرفته و روی تغذیه و فعالیت های آنان نیز اثر گذار بوده است.
یعقوبی عنوان کرد:کودکان سالم عمدتا دارای وزن مناسبی هستند و از خواب کافی و تغذیه صحیح برخوردارند؛ به طور میانگین یک سوم کودکان دارای اضافه وزن هستند و این کودکان بیش از دیگران در معرض ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی قرار دارند.

این متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه تغذیه‌های غلط نیز می‌تواند کودکان را دچار اضافه وزن و چاقی کند، گفت:مصرف غذاهای چرب و تنقلات و غذاهای پرکالری نقش مهمی در چاقی کودکان دارد و باید کودکان را به سمت استفاده از غذاهای کم چرب و مصرف میوه و سبزیجات تشویق کرد.
یعقوبی گفت: برای جلوگیری از چاقی باید به مشاوره های تخصصی تغذیه و توصیه های علمی در مصرف غذاهای سالم و اصلاح الگوی تغذیه ای و کنترل وزن توجه داشت.
وی افزود: متاسفانه در یک آمار قابل تامل، قم دارای رتبه اول در مصرف فست فود شناخته شد، در این میان کودکان نیز علاقه زیادی به غذاهای آماده و فست فود دارند و این امر موجب افزایش غیر عادی وزن می شود.
این متخصص کودکان و نوزادان بیان کرد: گاهی اضافه وزن با سوء تغذیه همراه است و مواد مملو از کالری و فاقد مواد مغذی جذب بدن می شود و کاهش عناصر مغذی همچون آهن در بدن مرا موجب می شود.
وی همچنین در مورد دیگر علل چاقی اظهار کرد:علاوه بر خواب نامناسب و تغذیه ناسالم، بی تحرکی نیز تاثیر فراوانی در اضافه وزن و چاقی کودکان دارد.
یعقوبی عنوان کرد: بازی‌های رایانه ای و تماشای تلویزیون به مدت طولانی به غیر از احتمال بیش فعالی در عدم تمرکز تا 10 درصد اثر دارد و از همه مهم تر موجب چاقی می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.