تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بر لزوم پاسداشت جایگاه و شان قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) به خصوص در موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: دشمنان با رواج بدحجابی عظمت قم را هدف گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امروز در دومین همایش عفاف و حجاب استان قم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: خداوند در آیه ۵۱ سوره آل‌عمران از انحرافات قوم یهود پرده برمی‌دارد.
وی افزود: خداوند در این آیات قوم یهود را که از منحرفین کهنه‌کار تاریخ هستند فاسد و مفسد معرفی کرده که فسادشان را به دیگران منتقل می‌کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآورشد: این قوم که نافرمانترین قوم تاریخ بودند در زمان حضرت عیسی(ع) نیز به شرارت‌های خود ادامه دادند و حضرت نیز چنین فضایی را درک کردند.
وی گفت: یهودی‌خصال‌ها شاید یهودی نباشند ولی مثل آنها رفتار می‌کنند؛ افرادی نیز هستند که از ظهور و منتظر بودن دم می‌زنند ولی زمانی که می‌بینند در حکومت و منش مهدوی خوی اشرافی جایی ندارد بر روی حضرت هم شمشیر می‌کشند.
سعیدی تصریح کرد: از همین روی بود که حضرت عیسی(ع) نیز فراخوانی را برای حضور افرادی که آمادگی دریافت مباحث توحیدی دارند صادر کرد و همین جا بود که حواریون گرد حضرت آمدند؛ حواریونون کسانی بودند که پاک شده بودند و مردم را نیز به پاکی دعوت می‌کردند.
وی گفت: حضرت عیسی(ع)از حواریون ماموریت‌های اساسی و کلیدی در مسیر هدایت مردم می‌خواستند؛ این گروه اسوه و انصاری بودند که باید دین خدا را یاری کنند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در وجوه مختلف، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر قطعا بدون کادرسازی محقق نمی‌شود؛ اینکه رهبر معظم انقلاب از جامعه انقلابی مطالبه امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند، ادامه همان کاری است که پیامبر اکرم(ص) از یاران و صحابه خودشان خواستند.
سعیدی درادامه به اهمیت رهنودهای مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از ارزش‌ها و شرایط فرهنگی قم بیان کرد: ایشان از همان ابتدای دوران رهبری به مساله توطئه فرهنگی دشمن توجه داشت و این روند در این سالها شتابنده شده است؛ هدف دشمن آن است که شکوه و عزت را از اسلام بگیرد.
وی گفت: پیروزی‌هایی که در دوران دفاع مقدس بدست آوردیم مرهون پیروی از ولی فقیه بود و همین ولی فقیه ما را امر کرده است که در این دوران نسبت به ترویج فساد و فحشا مقاومت کنیم.
سعیدی در ادامه با اشاره به هوشیاری عمیق نسبت به توطئه دشمن بیان کرد: حجاب و عفاف از جمله مهمترین جایگاه‌هایی است که دشمن برای دست یازیدن به آن هجمه می‌کنند.
وی با ذکر این مطلب که قم شهر اهل بیت(ع) است و خود قمی‌ها نیز باید آن را از مسایلی چون فساد و بی حجابی و...  پاکسازی کنند گفت: نباید تصور کرد که چون احادیث فراوانی نسبت به تقدس خاک قم بیان شده، این  مساله تضمین شده و همیشگی است بلکه این روند تا زمانی است که مردم قم تلاش کنند تا این مسایل در شهر رخ ندهد.
وی اظهارکرد: درست است که امروز بیش از صد کشور جهان در قم دانشجو و طلبه دارند ولی باید بدانیم که دشمن در پی گرفتن این عظمت از شهر قم است؛ همچنین درست است که در روایات آمده محبان و شیعیان واقعی اهل‌بیت(ع) کسانی هستند که حاضرند جان و مال خود را درراه اسلام فدا کنند، ولی باید بدانیم که همه این شرایط در حالی است که شان این شهر را نگه داریم.
سعیدی یادآورشد: نباید فراموش کنیم که کعبه جایگاه امن الهی و مقدس‌ترین مکان است ولی حضور مفسدان باعث شد که این قداست خدشه‌دار شده و به بتخانه مبدل شود؛ ولی پیامبر و امام علی(ع) و مسلمانان دوباره قداست و عظمت را به کعبه بازگردادند ولی دوباره از دوران بنی امیه و بنی عباس این حریم را تا امروز به جایگاه نفوذ دشمنان مبدل کردند.
وی گفت: مذاکره کار حق و درستی است ولی باید با اهلش باشد؛ در زمینه عفاف و حجاب هم تذکر شفاهی بهترین کار است ولی برای کسی که از عمد و با غرض کاری را انجام می‌دهد باید به شکل دیگری رفتار کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.