انجام سلسله عملیات های ثامن الائمه به منظور شکست حصر آبادان در مهر 1360 و طریق القدس در آبان همان سال با هدف آزاد سازی شمال اهواز 70روستا و برخی شهرها از جمله بستان در اشغال دشمن بعثی و در ادامه در اولین روزهای سال 61 عملیات فتح المبین که آزاد سازی غرب شوش و دزفول و منطقه دشت عباس و ... را در پی داشت مقدمه ای شد حدود تاکمتر از چهل روز بعد، تا عملیات بیت المقدس در دهم اردیبهشت طی چند مرحله منجر به فتح خرمشهر درسوم خرداد گردد فتحی که بر اساس محاسبات نظامی دشمن امکان ناپذیر به حدی ک دیکتاتور رژیم بعث وعده تحویل بصره را در قبال فتح این شهر را دارد.
این عملیات یکی از به یاد ماندنی ترین نبردها و آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی درتاریخ پرافتخار دفاع مقدس است چرا که بااین پیروزی معادلات قدرت های جهانی را برهم زد و برکت آن اراده سیاسی و نظامی ایران برهمگان ثابت گشت روایت این فتح عظیم تر جهان جمله همیشه ماندگار خرمشهر را خدا آزاد کرد از زوایای گوناگون ضرورتی انکار ناپذیر است، عنایت و نصرت و امداد الهی، توکل و ایمان رزمندگان اسلام، استقامت و پایداری، اتحاد و همدلی ملت، اراده و عزم همگانی برای مقابله با دشمن و امید به پیروزی و موفقیت هم از کلید واژه هایی است که می‌توان در همه صحنه ها و مواجه مشکلات و معضلات از آن بهره برد.
صحنه نابرابر دوران دفاع مقدس که تمام قدرت های جهان دریک طرف و ملتی مورد ظلم اما مقتدر و آزادیخواه در طرف دیگر صحنه، همه مدعیان عدالت و آزادی و سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری را به قضاوت نشاند صحنه تمام نشدنی جبهه حق در مقابل باطل است، این صحنه در فتح خرمشهر تجربه ای گرانبها برای ملت بزرگ ایران به ارمغان می‌آورد و در ادامه تاکنون بارها تکرار شده است؛ از این به بعد هم تاظهور دولت، یار صحنه های عظیم خرمشهر در پیش روست و البته نه درعرصه نظامی ادامه دارد.
این عبارت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب خطاب به جوانان و آینده سازان کشور است که فرمودند آینده مال شماست، شما هستید که با این تاریخ را با عزتش حفظ کنید و شما هستید که بار مسئولیت را بر دوش دارید خرمشهرها در پیش است نه در میدان نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است ویرانی جنگ نظامی را ندارند.
اکسیر حیات بخش فتح صحنه خرمشهرهای پیش رو، تمسک به تجربه های موفق و دوری از نقاط ضعف گذشته است که مصادیق عینی و الگوهای عملی آن در دوران دفاع مقدس همچنان نور افشانی، و بارها در صحنه های مشابه از آن استفاده شده و از این پس نیز در مواجه با مشکلات تهدیدات، دشمنی ها و ... تمسک به همان الگوهای تجربه شده تنها راه موفقیت است. تجربه ای که در حادثه سیل عظیم وحدت ملی و همدلی ملت در قالب ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در کنار سایر سازمانها، نهاد ها و ارگانهای کشوری و لشگری، تجلی یافت الهام گرفته از الگوی موفق ستادهای پشتیبانی دوران دفاع مقدس است.
اتحاد و انسجام ملی متقابل تهدیدات و یاوه گویی های دشمن و تروریست خواندن نهاد مقدس سپاه یکبار دیگر حیرت دشمنان را بر انگیخت. تلاش همه جانبه و عزم ملی ملت و دولت و همه ارگانهای نظام بر تقویت قدرت ملی در همه زمینه ها اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و .... رمز همیشه جاوید موفقیت بزرگ ایران اسلامی است تا بتواند در همه صحنه های خرمشهر های پیش رو با سربلندی و موفقیت و پیروزی همچون گذشته طعم تلخ شکست و یاس و نا امیدی را برکام دشمنان قسم خورده بچشاند.
تقارن سالروز فتح خرمشهر با ماه مبارک رمضان و در طلیعه شبهای با برکت قدر و در آستانه گرامیداشت یوم الله روز قدس فرصت مغتنی است تا با بهره مندی از فیوضات این ماه عظیم برای سربلندی وعزت نظام مقدس اسلامی و مرتفع شدن مشکلات ملت بزرگ و شکست و هزیمت دشمنان قسم خورده دست دعا و توسل و تضرع برداریم و تکراری فتح خرمشهر های پیش رو را با عنایت خداوندی از درگاه حضرتش طلب می‌نماییم.
یاد وخاطره حماسه سازان فتح خرمشهر و شهدای والامقام را گرامی داشته و به ارواح مقدسشان بخصوص شهدای استان مقدس قم درود می‌فرستیم.
** سرهنگ احمد حسینی پیشکسوت عرصه هشت سال دفاع مقدس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.