سومین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان قم، یکشنبه شب در تالار ونوس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم با اشاره به لزوم اشتغال و حمایت از زندانیان آزاد شده اظهار داشت: بازگشت زندانیان به کانون گرم خانواده، سبب افزایش نشاط فردی و اجتماعی در جامعه می شود و این یک اقدام بسیار ارزشمند و فرهنگی است. 

سرمست با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از آنها برای بازگشت به محیط اجتماع مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: گسترش این امور خیر و حسنه در جامعه، آثار و برکات بسیار ارزشمندی به دنبال دارد. 

مدیرکل زندان‌های قم نیز در این مراسم با بیان اینکه 156 زندانی جرائم غیرعمد در استان حضور دارند که امیدواریم با کمک مسئولان و خیرین هرچه زودتر از زندان آزاد شوند، تصریح کرد: سال 96 بیش از 337 میلیون تومان کمک‌های خیرین جمع‌آوری شد که حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی زندانیان پرداخت شد.

حجت الاسلام سید علی تهامی با بیان اینکه بدهی زندانیان توسط خانواده آنها، ستاد دیه، خیرین و گذشت شاکیان تأمین و پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان توسط خیرین جمع‌آوری شد که توانستیم حدود 15 میلیارد و 400 میلیون تومان از بدهی زندانیان را پرداخت کنیم. 

در این مراسم همچنین استاد و خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند احسان و انفاق به دیگران در مکتب والای اسلام، گفت: در قرآن کریم در رابطه با نماز که ستون دین است، کمتر از 100 آیه وجود دارد، اما درباره انفاق، احسان، قرض الحسنه و کار خیر بیش از 500 آیه وجود دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد با بیان اینکه لذت‌های دنیوی همگی زودگذر هستند، جز لذت انجام کارهای خیر که پایدار و ماندگار است، تصریح کرد: هنگام کمک به دیگران و کارهای خیر، شیطان دل و جان انسان را وسوسه کرده و از آن بازمی دارد، اما انسان باید ایمان و اعتقاد خود را راسخ و مستحکم بسازد. 

وی در پایان بر ضرورت برخورد نیکو و برطرف کردن دغدغه‌های خیرین و نیکوکاران از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: کمک به آزادسازی زندانیان، هم آنها و خانواده‌هایشان را شاد و خوشحال کرده و هم هزینه‌های دولت را در این بخش کاهش می‌دهد، از این رو همه مردم باید در این عرصه حضور و مشارکت جدی داشته باشند. 

در جشن گلریزان جمعی از مسئولان، نمایندگان اصناف و خیرین مبالغ زیادی را برای انجام این کار حسنه اختصاص دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.