به گزارش ایرنا ، معاون امور عمرانی استانداری قم دراین جلسه گفت: احداث زیرگذر راهجرد به منظور رفع یکی از نقاط حادثه خیز استان با اعتبار 40 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
محسن بهشتی افزود: احداث این زیرگذر به عنوان یک نقطه حادثه خیز امکان دریافت منابع و تسهیلات استانی را دارد.
وی با اشاره به زمان‌بندی احداث زیرگذر راهجرد تصریح کرد: تلاش می‌شود این پروژه امسال آغاز و تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
محور راهجرد در بخش سلفچگان در 45 کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به بررسی نواقص محور قم-جعفریه گفت: این پروژه باگذشت نزدیک به 9 سال از آغاز عملیات عمرانی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
بهشتی با انتقاد از وضعیت این محور ادامه داد: موضوع کهنه قلعه سنگی پروژه پیچیده‌ای نبوده و شایسته نیست که محور اتصال روستائیان قم به شهر ساوه به این صورت به وضع خود رها شود.
محور قم - جعفریه به طول 35 کیلومتر و در چهار قطعه درحال احداث است، قطعه یک در سال 94 و قطعات دوم و سوم در سال 96 تکمیل و به بهره برداری رسیده است. این محور یکی از نقاط حادثه خیز استان می باشد.
وی در ادامه با اشاره اهمیت آرام‌سازی راه‌های دسترسی به شهرک شکوهیه تأکید کرد: 1400 هکتار مساحت این شهرک بوده و باید بهسازی این محور از ابتدای میدان‌های ورودی شهر با کارشناسی دقیقی صورت بگیرد.
وی همچنین عنوان کرد: تعریض اتوبان قم - گرمسار مسئله‌ای است که در سال‌های آینده نیاز به آن احساس خواهد شد، بنابراین در طرح‌های مربوط به این محور باید این امر موردتوجه قرار گیرد.
بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یک مجتمع بین‌راهی که پروانه ساخت آن سال‌ها قبل صادرشده عملیات عمرانی خود را در دقیقاً در وسط میدانی در شهر کهک قم که بدترین محل ممکن برای احداث چنین مجتمعی ازنظر ترافیکی آغاز کرده که در درجه نخست باید مانع از احداث این مجتمع در وسط این میدان شده و در مرحله بعدی مراحل انتقال و جابه‌جایی آن را دنبال کرد، کاربری این میدان صرفاً باید فضای سبز تعریف شود.
وی همچنین تأکید کرد: مجتمع رفاهی آبشار در ابتدای عوارضی قم-تهران نیز از ابتدا به‌صورت غیر کارشناسی شکل‌گرفته و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.