به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، محمدعلی محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش ضریب ایمنی آمد و شد دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان می باشد.
وی افزود: همه ساله و باتوجه به میزان اعتبارات تخصیصی، در قالب 2 طرح فرهنگی - فیزیکی نسبت به ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه های استان اقدام می شود.
وی ادامه داد: از جمله کارهای فرهنگی که در راستای ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه ها صورت می پذیرد می توان به اقدام های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی شامل کیف، دفتر، جامدادی و غیره که منقش به علائم وآموزه های ترافیکی می باشد اشاره کرد.
محمدپور در خصوص نوع اقدام های فیزیکی گفت: از جمله مهمترین موارد اجرایی که در این طرح مورد توجه قرار می گیرد نصب انواع تابلوهای ترافیکی و سرعتکاه، اجرای خطوط و نقوش و غیره می باشد. .
به گفته وی، پس از اجرای کامل این طرح در چهار مدرسه روستاهای طایقان از بخش سلفچگان، فردو از بخش کهک، گیو از بخش خلجستان و راهجرد از بخش سلفچگان، طرح ارتقای ایمنی در چهار مدرسه دیگر اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: 60 مدرسه در حاشیه راه های استان قم قرار دارد که تاکنون نسبت به ایمن سازی بیش از 30 مدرسه اقدام شده است.

** 22 کیلومتر از محور قم - نیزار بهسازی می شود
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم نیز گفت: بر اساس اعتبار ابلاغی در سال 1398 شاهد بهسازی 22 کیلومتر از محور قم - نیزار خواهیم بود که چهار خطه شدن این محور و به تبع آن ارتقا و ایمنی مسیر، هدف از اجرای آن است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی قم، عباس فراهانی اظهار داشت: در سال گذشته،15 کیلومتر از محور قم - نیزار از ابتدای محور به صورت چهار خطه بهسازی شد.
وی افزود: طرح بهسازی سه راهی ونارچ و احداث پل راه آهن با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در سال 1397 اجرا و ایمن سازی و نصب نیوجرسی محور قم - نیزار در محدوده پل ونارچ با اعتبار بالغ بر 11 میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.
وی اضافه کرد: اجرای زیرسازی و آسفالت محور روستایی شریف آباد گاوخونی و روستای ونارچ در سال جدید انجام و اجرا خواهد شد.
به گفته فراهانی، احداث راه دسترسی به شهرک سینمایی نور و اتصال آن به آزادراه قم - تهران به طول چهار کیلومتردر دست مطالعه می باشد که در صورت تامین اعتبار، عملیات آن اجرایی خواهد شد.
قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، مرکزی و خلجستان است. طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.