به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در مجتمع آموزش عالی فقه قم ادامه داد: ضربه منافقان به انقلاب اسلامی باید درس عبرت شده و آنها هرگز دست‌کم گرفته نشوند.
وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره گفت: در این سوره شریفه 2 بار به مسئله کافران اشاره‌شده اما از آیه 8 تا 12 به خطر منافقان پرداخته‌شده که نشان از خطری بوده که از ناحیه این افراد متوجه جامعه اسلامی است.
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: کافر فردی شناخته‌ شده است که می‌توان با آن مقابله کرد اما منافق در لباس دوست ظاهر شده و ضربه‌ای را می‌زند که هرگز فکر آن نمی رفت.
وی ادامه داد: در مقابل منافقان باید هوشمندانه برخورد شود، در زمان رسول گرامی اسلام منافقان نتوانستند نقشه‌های خود را عملیاتی کنند اما بعد از رسول اکرم(ص) در راستای نیات پلید خود گام برداشتند.
آیت‌الله سبحانی در ادامه با اشاره به تفاوت منافقان و مؤمنان واقعی گفت: منافقان برای فرار از جهاد از پیامبر اکرم (ص) اجازه می‌گرفتند اما مؤمنان خودجوش به جهاد می‌رفتند.
وی تأکید کرد: شیوه منافقان در زمان رسول اکرم(ص) گاهی سلبی و گاه نیز از روی ظاهرسازی بوده است، آنها همواره در بزنگاه‌ها به دنبال صحنه‌سازی بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ویژگی برخی از افراد ساده‌لوحی و دهن‌بینی است که این افراد با هر مطلب تحت تأثیر سخن فرد مقابل قرار می‌گیرند.
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: این افراد روحیه سایر رزمندگان را تضعیف می‌کنند که در بین لشکر رسول گرامی اسلام این قبیل افراد حضور داشتند.
سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم توسط آیت‌الله سبحانی از ابتدای ماه رمضان در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.