به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، عباس شکوری روز شنبه در گفت و گویی افزود: به دلیل بارش های سیل آسای فروردین ماه امسال که منجربه خسارت هایی به زیر ساخت های جاده ای و ابنیه آنها شد، اجرای طرح های بهسازی و تعمیرات اساسی راه و ابنیه، در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
وی، اقدام های اجرایی اداره کل جاده ای جهت مدیریت سیلاب های فروردین ماه گذسته را در سطح راه های استان، در قالب طرح های امانی و پیمانی برشمرد و گفت: غالب اقدام های امانی، به صورت مقطعی و جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و به صورت ترمیمی، به منظور عادی سازی جریان ترافیک و رفع انسداد محور بوده است.
وی تصریح کرد: پس از رفع انسداد و ایمن سازی اولیه جهت جلوگیری از حوادث جاده ای که توسط عوامل و ماشین آلات به مرحله اجرا در آمد، در کمترین بازه زمانی، نسبت به برآورد خسارت و ارائه طرح های مرمتی و تعمیرات اساسی اقدام شد.
شکوری ادامه داد: از جمله محورهایی که در سطح استان شاهد بارش سنگین باران و وقوع سیل بودیم محورهای جاده ای بخش کهک بود که شدت آسیب های وارده به پل سیرو در این بخش چشمگیر بود.
وی گفت: از آنجا که پل سیرو ضمن اهمیت مواصلاتی به دلیل کاربرد سازه های لوله ای در آن با آبشستگی گاها 2 متری درزیر لوله های معبر به دلیل سیلاب مواجه شده بود، در اقدام اولیه، عوامل اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان قم با حمل و قرار دادن صخره سنگ های بزرگ در زیر دهانه ها و محل های آبشسته، از تخریب و سقوط لوله ها جلوگیری کردند.
وی افزود: پس از ایمن سازی اولیه پل، جهت اجرای طرح تزریق بتن به محل آبشستگی ها و زیر لوله ها، نسبت به انسداد مقطعی برخی دهانه ها و هدایت آب به دیگر دهانه ها اقدام گردید.
شکوری اضافه کرد: با توجه به همت جمعی و سعی مضاعف تمامی دست اندرکاران، این طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تکمیل می شود.
بخش کهک از بخش های پنجگانه استان قم به شمار می آید که تا مرکز شهر قم حدود 35 کیلومتر فاصله دارد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.