معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: سال گذشته بالغ بر 44 هزار و 434 برگه معاینه فنی برای خودروهای سنگین استان در چهار مرکز دارای مجوز ویژه صادر شد که 31 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جبار قهاری امروز در تکمیل این خبر افزود: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از وضعیت ایمنی خودرو، مجوز لازم برای تردد صادر می‌شود، تاکید کرد: این فرآیند شامل تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان است.

قهاری با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سنگین دارای مجوز فعالیت از این اداره کل در استان فعال هستند، تصریح کرد: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، به ویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه ای پیگیری شده و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

قهاری با اشاره به نظارت دقیق بر فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان، یادآور شد: کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل با همکاری پلیس راه در قالب گشت های محسوس و نامحسوس بر عملکرد شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و پایانه های مسافربری به صورت مستمر نظارت داشته و این اداره کل نیز از طریق کمیسیون های 11 و 12 به تخلفات رسیده برابر قوانین و مقررات حمل و نقل عمومی جاده ای رسیدگی و برخورد می کند.

استان قزوین در حوزه ناوگان باری با 9 هزار و 770 دستگاه کامیون و تریلر و 12 هزار و 230 راننده و در بخش ناوگان مسافری نیز با 970 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری به همراه 2 هزار و 540 راننده از جمله استان‌های فعال در زمینه حمل بار و مسافر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.