به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز خبر پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در همایش گشت استانی رضویون بیان کرد: طرح سراسری رضویون متشکل از عوامل پلیس، سپاه، بسیج و دستگاه قضایی است که به صورت تلفیقی درسطح استان فعالیت می کنند.
وی با اذعان به نقش بی بدیل بسیج در شئون مختلف کشور افزود: امروز خداوند متعال به ما توفیق داده ازظرفیت عظیم بسیج که همانا شجره طیبیه است، در اجرای ماموریت ها و پیشبرد اهداف نظام استفاده کنیم.
وی از مردم شریف و ولایت مدار قم تقاضا کرد با واحدهای گشت رضویون همکاری کنند و گزارشات خود را پیرامون موضوع های اشاره شده را به پایگاه های بسیج منعکس نمایند.
فرمانده انتظامی قم خاطرنشان کرد: معضل مواد مخدر و معتادان متجاهر، سرقت و درگیری های فردی و گروهی از دغدغه های مهم مردم ، مراجع معظم تقلید و مسئولان استان است که بایستی برطرف شود.
وی تصریح کرد: بسیج حقوق و مزایا نمی گیرد،بلکه با عشق و علاقه به نظام خدمت می کند و هر جا بسیج وارد شده به خوبی امور را پیش برده و به نتیجه رسانده است .
وی با اعلام این که قم در این طرح پیشقدم بوده است، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت سپاه، ناجا، دستگاه قضائی و ظرفیت بی نهایت بسیج قدم های مثبتی در جهت رفع آسیب های اجتماعی استان برداریم.
گفتنی است، در پایان این همایش، تفاهم نامه همکاری تهیه شده به امضای مسئولان دستگاه های شرکت کننده در طرح گشت استانی رضویون رسید.

** دستگیری سارقان مغازه در قم
فرمانده انتظامی استان قم همچنین از دستگیری 2 سارق مغازه در قم و کشف 20 فقره سرقت در این رابطه خبر داد.
آقاخانی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه های شیشه سکوریت در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه مأموران با بررسی و مطالعه دقیق پرونده های ورودی و جغرافیای جرم و همچنین انجام اقدامات پلیسی، ابتدا متهم اصلی و سپس 2 تن از همدستانش را شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد: افراد مذکور در ساعات بعدازظهر هنگامی که مغازه داران جهت استراحت به منزل مراجعه و کرکره مغازه را باز می گذاشتند اقدام به باز نمودن قفل شیشه سکوریت کرده و اموالی شامل لپ تاپ، گوشی، کیس و مانیتور، اسپیکر و موارد دیگر را سرقت می کردند.
فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: متهمان طی تحقیقات مأموران و در مواجهه با شواهد و قرائن موجود به 20 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند.
وی از شناسایی و دستگیری 2 تن مالخر در ارتباط با این پرونده خبر داد و گفت: سرانجام متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

** انهدام باند سارقان 37 رأس احشام در قم
فرمانده انتظامی قم همچنین از کشف 30 رأس گوسفند و 7 رأس گوساله مسروقه در پی دستگیری 4 نفر سارق احشام در این استان خبر داد.
آقاخانی اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام از قلعه های دامداری درقم، شناسایی و دستگیری متهم و یا متهمان در دستور کار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با اعزام مأموران به محل های سرقت و بررسی جغرافیای جرم، احتمال تردد و سکونت سارقان در آن منطقه قوت گرفته و مشخص شد سرقت ها با شیوه ای خاص و توسط اعضای یک باند سرقت صورت گرفته است.
وی با بیان این که سرکرده این باند فردی سابقه دار و حرفه ای است، ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم و 3 تن از همدستانش احشام مسروقه را برای فروش به روستایی در استان همجوار منتقل کرده اند که بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی به آن استان اعزام و موفق شدند اعضای این باند را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: از سارقان، 30 رأس گوسفند و 7 رأس گوساله مسروقه کشف و با شناسایی افراد مالباخته احشام مکشوفه تحویل شان شد.
وی تصریح کرد: متهم اصلی پس از تشکیل این باند ضمن شناسایی قلعه های دامداری فاقد نگهبان و همچنین سگ نگهبان در نیمه های شب با همکاری همدستانش توسط یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه خودرو پژو نسبت به سرقت و جابجایی احشام مسروقه اقدام می کردند.
وی ادامه داد: سرانجام متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

** کشف 155 کیلوگرم تریاک در قم
فرمانده انتظامی قم از کشف 155 کیلوگرم تریاک نیز در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های قم و لرستان خبر داد.
آقاخانی اظهارداشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان مشخص شد فردی قصد دارد با یک دستگاه جک، یک محموله مواد افیونی را از استان اصفهان و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع دردستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: سپس طی هماهنگی های قضائی مأموران به محل های مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری سرانجام خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
وی بیان کرد: در ادامه طی بازرسی به عمل آمده از خودرو مذکور 155 کیلو و 520 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.
آقاخانی گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

** اطلاعیه پلیس قم بمناسبت ماه مبارک رمضان
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی قم ضمن تبریک بمناسبت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان،اطلاعیه ای در این زمینه برای شهروندان صادر کرد.
سرهنگ پیام کاویانی در گفت و گویی بیان داشت: تمامی واحدهای صنفی مسافر پذیر براساس طرح زمان بندی فعالیت ابلاغی از سوی اداره نظارت براماکن عمومی ناجا ملزم به فعالیت بوده ضمن اینکه رعایت استتار کامل و پرهیز از تظاهر به روزه خواری الزامی و در صورت تخلف واحد صنفی پلمپ خواهد شد.
وی افزود: تمامی واحدهای صنفی جگرکی، آبمیوه و بستن، ساندویچی، پیتزا و کبابی ملزم به تعطیلی کامل تا نیم ساعت قبل از اذان مغرب بوده و در صورت فعالیت نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد.
کاویانی ادامه داد: تمامی کافی شاپ ها و رستوران های داخل هتل ها و مراکز اقامتی ملزم به رعایت استتار کامل بوده و حق پذیرش مشتریان خارج از مسافران همان هتل را نخواهند داشت.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: هرگونه تظاهر به روزه خواری در هر یک از واحد های صنفی توسط متصدیان یا مراجعان ممنوع و در صورت مشاهده واحد صنفی پلمپ خواهد شد.
وی گفت: براساس مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان تمامی اغذیه فروشی ها،آبمیوه و بستنی و جگرکی و کبابی صرفاً در ایام ماه مبارک رمضان مجاز به فعالیت از یک ساعت قبل از افطار تا یک ساعت قبل از سحر می باشند.
وی اعلام داشت: دکه ها و مراکز پذیرائی داخل پایانه های مسافربری و همچنین ایستگاه راه آهن ملزم به رعایت استتار کامل و پرهیز از تظاهر به روزه خواری بوده و در صورت تخلف نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان ابراز داشت: هیچ یک از قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی سطح شهر حق فعالیت در طول روز را نداشته و در صورت مشاهده واحد صنفی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمپ خواهد شد.
وی اظهار داشت: تمامی صنوف خدماتی که قصد ارائه خدمات در طول ماه مبارک رمضان رادارند صرفا مجاز به فعالیت با مجوز اداره نظارت براماکن عمومی بوده و در غیر این صورت از فعالیت آنان ممانعت و نیز سوپر مارکت ها و خواربار فروشی ها صرفا مجاز به ارائه مواد خوراکی به صورت بیرون بر بوده و حق پذیرش مشتری و سرو مواد خوراکی و یا نوشیدنی تا قبل از اذان مغرب راندارند.
کاویانی تاکید کرد: سینماها می توانند در ایام ماه مبارک رمضان به جز لیالی قدر از افطار تا سحر با رعایت ضوابط انتظامی فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و تعطیلی برخی مدارس، استخرهای شنا می توانند در طول روز با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و ضوابط و مقررات مربوطه به افراد زیر سن تکلیف خدمات آموزشی و ورزشی ارائه کنند.

** دستگیری متهم به اخلال در نظم در فضای مجازی
سخنگوی فرماندهی انتظامی قم نیز از دستگیری متهم به اخلال در نظم بر فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ مهرداد حاجی زاده در گفت و گویی بیان کرد: متهمی که در صفحه شخصی خود اقدام به اخلال در نظم و امنیت فضای مجازی می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
وی در توضیحات تکمیلی این خبر گفت: طی هماهنگی با مقام قضائی استان، این متهم نیمه شب گذشته در یکی از شهرهای همجوار استان قم توسط پلیس دستگیر و برای رسیدگی به اتهامات وارده و بزه انتسابی تحویل مقام قضائی استان شد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.