به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار نورعلی یاری اظهار کرد: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان داروهای غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته را که هفته پیش کشف شده بود، امحاء کردند.
وی ادامه داد: انبار کشف شده حاوی حدود 70 هزار قلم انواع داروی دامی، 413 کیلوگرم پودر دارو و 387 لیتر مایعات دارویی بود.
فرمانده انتظامی استان ایلام ارزش ریالی داروهای کشف شده را بالغ بر 380 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: این محموله پس از هماهنگی با مرجع قضایی و مرکز بهداشت استان امحاء و نابود شد.
سردار یاری تاکید کرد: پلیس در برخورد با قاچاقچیان بویژه افرادیکه در زمینه ورود داروهای غیرمجاز فعالیت می کند شدیدترین برخوردها را انجام خواهد داد چرا که ورود اینگونه کالاها با سلامت مردم سر و کار دارد و می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

* لزوم ارتباط مراکز دانشگاهی با پلیس برای تحقق امنیت پایدار
جانشین انتظامی استان ایلام در میزگرد پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی با اشاره به پیچیدگی ماهیت مسائل و آسیب های اجتماعی که مستلزم کار های پژوهشی تلفیقی با دانشگاهیان است ، بر لزوم ارتباط محافل پژوهشی در سطح استان و توجه دانشگاهیان و اساتید به پژوهش در حوزه نظم و امنیت تأکید کرد.
سرهنگ حسن کاظمی در این نشست با مهم برشمردن تلفیق توصیه های پلیسی در متن برنامه های پژوهشی گفت: توجه به بعد نظم و امنیت و تهیه پیوست های فرهنگی امنیت ساز علمی در همه زمینه ها باعث پایین آمدن هزینه ها و موثر تر سازی الگوهای پیشگیرانه و کاهش آسیب ها و جرائم است .
وی با ذکر مصادیقی از کارهای علمی پژوهشی صورت گرفته که ره یافت های آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری استان دیده شده اند، اظهار داشت: خروجی همین پیشنهادات و محافل علمی پلیس را در واقع نگری بیشتر در تحلیل و طراحی طرح های انتظامی یاری می رساند.
رییس دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان ایلام و دبیر این میزگرد علمی نیز در تبیین اهداف این میزگرد گفت: ما به دنبال آن هستیم که از طریق اشتراک دانش و تهیه اطلس پژوهشی استان، فضای پژوهش و تحقیق استان را به سمت کاربردی شدن و پاسخگویی به مسائل و مشکلات استان هدایت نماییم.
سرگرد صباح عباسی با مهم بر شمردن پیوستگی فازهای علمی مدیریت دانش ، لزوم فعال تر شدن ارتباطات پژوهشی و توجه به مرحله کاربستی و عملیاتی نمودن یافته های پژوهشی و دانشی را نیاز مهم رده های پژوهشی استان عنوان کرد.
دریافت کننده: حسن کهزادیان * انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/ 6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.