به گزارش ایرنا ، آغاز طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کرمان قبل از پایلوت شدن این استان به روش‌های نو و ابتکاری یکی از اقدامات مهم و چشمگیر دولت یازدهم بوده است.
مدیریت ارشد استان با تدوین اسنادی از جمله امنیت غذایی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، سند توسعه نظم و امنیت، سند توسعه درمان و سند امنیت آب، طرح افزایش اختیارات استانی، اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی، ثبت جهانی روستای میمند، کویر و قنات‌های گوهرریزجوپار و اکبرآباد و قاسم آباد در شرق استان برگ زرینی را به ثبت رسانید.
**اقدامات خردگرایانه در حوزه اقتصاد
علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان براین باور است که دولت تدبیر و امید اقدامات خردگرایانه‌ای در حوزه اقتصادی به کار گرفته و اگر امروز میلیاردها تومان در استان سرمایه‌گذاری حاصل شده، نتیجه اقدامات دولت است که در صورت تداوم دولت تدبیر و امید در دوره دوازدهم، شاهد اثرگذاری بیشتر این سیاست‌ها خواهیم بود.
به گفته استاندار مدت دو سال طول کشید تا برجام به نتیجه رسید و کارنامه دولت تدبیر و امید را باید در بازه زمانی دو ساله بررسی کنیم.
رزم حسینی ادامه داد: دولت همواره به توسعه متوازان استان کرمان توجه کرده، همان گونه که به طرح‌های بزرگ توجه شده، طرح‌های خرد و روستایی نیز مورد توجه بوده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 21 مؤسسه ملی و اقتصادی مسئولیت تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان را پذیرفته‌اند معتقد است که در صورت تداوم این طرح، شرکت‌های دیگری نیز وارد عرصه شده و کمترین بیکاری و کمترین آسیب‌های اجتماعی را در مناطق خواهیم داشت.
**طرح تحول سلامت از اقدامات ماندگار دولت یازدهم است
استاندار کرمان گفت: یکی دیگر از اقدامات موفق دولت تدبیر و امید، اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده که کار ماندگاری در حوزه تأمین اجتماعی است و مردم از محل یارانه درستی که در بخش درمان پرداخت می‌شود دغدغه‌ای در حوزه درمان ندارند و البته تحقق این مهم به دلیل تأمین منابع، کار دشواری بود.
وی با بیان اینکه نگاه به بخش غیردولتی نیز در بخش سلامت اتفاق خوبی بود که در استان کرمان انجام شد ،تصریح کرد: با حمایت‌های دولت دانشگاه علوم پزشکی کرمان الان در کشور مطرح است و از 180 کشور جهان می‌توانند با راه‌اندازی دفتر ویزا در فرودگاه کرمان براحتی ویزا بگیرند و این در جذب توریسم سلامت مؤثر است.
بالاترین مقام اجرایی استان همچنین به تهیه سند سلامت و بهداشت نان استان کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و براین باور است که در مورد این اقدام آن‌طور که باید تبلیغ نشده و در واقع طبقه‌بندی نانوایی‌ها در حوزه سلامت نان کار بسیار مفیدی بود.
**دولت یازدهم یکی از موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب
رزم حسینی دولت یازدهم را یکی از بهترین و موفق‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب دانست و گفت: مدیریت سیاسی و جناحی یکی از عوامل ناکارآمدی نظام است.
نماینده عالی دولت در استان کرمان معتقد است که طی 35 سال گذشته نتوانسته‌ایم در حوزه اقتصادی کارنامه درخشانی را به مردم ارائه بدهیم، توسعه اقتصادی از سیاست‌هایی بود که از ابتدای دولت یازدهم در استان کرمان با جدیت دنبال شد و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری مهر تأییدی بر این سیاست است.
وی با تأکید براینکه استان کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب پیشگام بوده اظهارداشت: در آغازین روزهای اجرای اقتصاد مقاومتی به صورت پایلوت در شهرستان قلعه گنج، گروهی با بی اعتمادی از کنار این موضوع گذشتند اما طی بازدید اخیر از اقدامات صورت گرفته توسط بخش غیردولتی، به موفقیت طرح و توسعه منطقه اقرار کرده‌اند.
استاندار کرمان با تأکید براینکه مردم از مسئولان خود، خدمت صادقانه می‌خواهند، گفت:خیلی از کارهایی که در استان کرمان در دولت یازدهم آغاز شده بدون صرف هزینه‌های دولتی است که از این قبیل می‌توان به احیای مجموعه حاج آقا علی رفسنجان به‌عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان اشاره کرد که قطعاً بزودی یکی از مقاصد گردشگران خواهد شد.
** رسانه ها راست آزمایی کنند
استاندار همچنین گفت : صادرات استان در دولت تدبیر و امید نسبت به قبل از آغاز این دولت 41 درصد رشد داشته است و این استان در بخش واردات کالاهای سرمایه‌ای که بیانگر رونق اقتصادی و تولید استان کرمان است 109 درصد رشد داشته است.
رزم حسینی ادامه داد: پس از اجرایی شدن برجام در بخش تولید خودرو یکی از شرکت‌های خودروسازی استان کرمان که در حال ورشکستگی بود، نجات پیدا کرد.
وی در خاتمه با بیان اینکه در دوران پسابرجام تنوع تولید خودرو در استان کرمان آغاز شده و اینک حدود 9 هزار نفر هم‌اکنون در مجموعه خودروسازی مشغول به کار هستند و مناطق ویژه اقتصادی استان فعال است تصریح کرد : و این در حالی است که قبل از دولت اوضاع مناسبی نداشت و لذا رسانه‌ها بروند و این مسائل را راستی آزمایی کنند.
5054/ دریافت و انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.