به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سیدمحمدرضا هاشمی درجلسه
ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر افزود: باید با تدارک برنامه هایی در مدارس و دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزوی، تریبون های نماز جمعه و ...شرح ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدای عزیز در حماسه هایی همچون آزادسازی خرمشهر به روشنی برای عموم مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تبیین شود.
وی ادامه داد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در طول هشت سال دفاع مقدس، از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی که تمامی نگاه های بین المللی به کشور ما را تغییر داد.
وی اضافه کرد: شهر خرمشهر در سه مرحله مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت که دو مرحله آن قبل از انقلاب توسط انگلیسی ها بود و مرحله سوم از آبان 59 تا خرداد 61 مورد تجاوز و تصرف رژیم بعثی صدام واقع شد و رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس با آزاد سازی کامل آن پس از 578 روز، اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند و ضربات سنگینی به دشمن زدند.
وی گفت: پس از فتح خرمشهر، نگاه های بین المللی به کشور ما عوض شد زیرا فقط سوریه و لیبی و شوروی سابق بودند که حمایت هایی از جمهوری اسلامی داشتند، سوریه تا آخر جنگ تحمیلی در کنار ما ایستاد و دفاع کرد و امروز رزمندگان ما از این کشور و حرم های نورانی اهل بیت(ع) در برابر دشمن دفاع می کنند.
هاشمی اضافه کرد:حماسه سوم خرداد در طول هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اوراق زرین دیوان عظیم آن است و باید هر روز، این حماسه پرافتخار گرامی داشته شود.
دبیر ستاد گرامیداشت حماسه سوم خرداد، در ادامه خاطرنشان کرد: نباید اینگونه انگاشته شود که برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تکراری است زیرا در هر صورت مخاطبان همواره یکسان نیستند و تغییر می کنند.
وی ارائه خدمات رایگان و ویژه از سوی برخی دستگاه ها به مناسبت ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر را شایسته ذکر کرد و افزود: تمامی دستگاه ها برنامه های خود را به مناسبت این ایام اعلام کنند و ان شاءالله شاهد فضاسازی خوبی در سطح استان باشیم.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.