به گزارش ایرنا، عبدالله جلالی در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سختمان شهید باکری، ادامه داد: تلاش هایی در جهت تضعیف شورا ها، دولتی کردن شهرداری ها و محدود کردن اختیارات شوراها در سطح کشور پیگیری می شود که این موضوع مغایر قانون است.
جلالی با بیان اینکه شورا و شهرداری ها با توجه به جایگاه آنها در مدیریت شهری، انتظار افزایش اختیارات خود را خواستار هستند گفت: دولتی کردن شوراها و شهرداری به طور قطع یک اشتباه راهبردی است.
وی، فوریت در رسیدگی و حل مشکل ها را از جمله انتظار مردم از شورای اسلامی دانست و گفت: اولویت بندی، اجرای طرح های کارشناسی، دوری از رانت خواهی و اجتناب از ورود اعضای شورای شهر به حاشیه ها از جمله انتظارهای مردم از اعضای شوراست.
وی با گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی یکی از نمادهای مردم سالاری و مدیریت شهری است که این شوراها مسئولیت خطیر و سنگینی دارند و پاسخگویی به این مسئولیت ها جز با تلاش، جدیت و خدمت صادقانه محقق نمی شود.
جلالی، اظهار داشت: شوراهای اسلامی در دهه سوم فعالیت خود قرار دارند و این شوراها در این سالها تجربه های زیادی در امور مدیریت شهری با رویکرد علمی به دست آورده اند و این موجب شده تا انتظار مردم از این شورا افزایش یابد.
وی نشاط اجتماعی و ارتقای سطح زندگی شهروندی را درگرو مدیریت شهری مناسب دانست و گفت: مواد متعددی از قانون اساسی، سوره ای به نام شورا در قرآن کریم و اهمیت شور و مشورت در تمام شئون زندگی نشان از اهمیت شورا و مشور در تمام امور فردی و اجتماعی است.
جلالی تاکید کرد: بعد از قوای سه گانه، رکن چهارم اداره کشور، شوراها هستند که این نشان از جایگاه و اهمیت شوراها در کشور است.
وی با اشاره به الزام شورا توسط هیات تطبیق فرمانداری، برای بررسی مصوبات این شورا در ستاد تنظیم بازار گفت: نظر مشروط هیات تطبیق در خصوص مصوبات شورای اسلامی شهر هیچ گونه جایگاه قانونی ندارد و باید این هیات مصوبات این شورا را از نظر قانون تایید و رد کنند.
جلالی ادامه داد: مشروط کردن مصوبه های شورای اسلامی شهر قم به نظر ستاد تنظیم بازار هیچگونه مبنای قانونی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تبلیغات محیطی شرکت حمل و نقل اینترنتی اسنپ در قم گفت: تبلیغات وسیع این شرکت حمل و نقل در سطح شهر موجب نگرانی تاکسی داران قم شده است که با توجه به اینکه این شرکت، مجوز حمل و نقل درون شهری ندارند باید جلوی این تبلیغات گرفته شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اسنپ مجوز فعالیت حمل و نقل درون شهری در قم ندارد و فعالیت آنها بدون اخذ مجوز است، برای جلوگیری از تبلیغ محیطی این شرکت باید باید شهرداری ورود جدی و فوری کند.

*** شهردار قم، نیز در این جلسه با تبریک نهم اردیبهشت، سالروز پیام تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا گفت: فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی به مساله شوراها اختصاص یافته و در این بخش اداره شهرها و روستاها برای پیشبرد سریع برنامه های اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و بسیاری از امور از طریق مردم و منتخبان مردم واگذار شده است.
سید مرتضی سقائیان نژاد، یکی از مسائل مهم در اداره شهرها و روستاها را استفاده از ظرفیت مردم دانست و افزود: این مهم در قالب شوراهای شهر و روستا که با رای مردم شکل می گیرد به بهترین شکل محقق می شود تا مردم در آبادی شهر و روستاهی خود سهیم باشند.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر قم با تکیه بر روحیه جهادی، خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در این مسیر می کوشند تا شکوفایی هر چه بیشتر این مرز و بوم را رقم بزنند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.